Top 10 Tempat Bulan Madu Terbaik

By | 2:00 PM Leave a Comment
Berbulan madu adalah waktu yang istimewa dimana anda dan pasangan anda memulakan langkah awal didalam kehidupan berumahtangga. Waktu tersebut adalah waktu dimana anda mulai saling mengenal diri masing-masing dalam hidup bersama dan bersiap menjadi pasangan hidup yang lebih panjang dimasa depan kelak. Jadi memilih tempat berbulan madu adalah sesuatu yang penting untuk pasangan yang baru berkahwin.

Disini disenaraikan 10 tempat terbaik untuk berbulan madu . Dan lokasi-lokasi romantis pilihan adalah seperti berikut:

10. London , England



London adalah pilahan untuk percutian berbentuk mengenal budaya. Pasangan dapat melihat keindahan kota Inggeris ini dan mengenali lebih dekat budaya eropah. Ada banyak tempat romantis yang boleh dikunjungi. Sebagai contoh muzium kota , terutama muzium Victoria dan Albert dan ada juga boleh menyaksikan pertunjukan drama "Romeo and Juliet" di Shakespeare Globe Theater. Teater tersebut di pertunjukan di ruang terbuka dimana anda boleh meyaksikkannya dibawah bintang-bintang yang lebih menaikkan mood romantis anda dan pasangan. Disamping itu anda juga boleh duduk di bangku sepanjang Sungai Thames dan menikmati indahnya perasaan menjadi penganting baru.

9. Wina , Austria.



Tempat yang sangat elok untuk berjalan-jalan dengan suasana romantis. Jalan-jalan utama disini dihubungkan dalam bentuk seperti cincin dan banyak kedai-kedai kecil dan kafe yang boleh ditemui sepanjang jalan. Perjalanan anda dan pasangan juga ditemani dengan iringan instrumen klasik seperti biola , gitar dan banyak lagi. Bangunan-bangunan disini bergaya klasik dan membuat anda merasa berjalan didalam cerita filem klasik dongeng. Anda juga disarankan untuk mencuba Scnitzel Weiner tradisional , sejenis makanan tradisi yang dibuat dari irisan daging lembu yang digoreng kering. Sebagai penutup hari yang indah anda , anda boleh pergi mengunjungi sebuah okestra musik klasik dan bermalam di hotel yang bergaya romantis abad pertengahan yang banyak disediakan di sepanjang jalan di bandar.


8. Bali , Indonesia.



Sebuah pulau yang sangat indah dan nyaman dengan permandangan yang menyejukkan mata. Ini adalah pulau terbaik untuk anda jadikan tempat berbulan madu. Dengan keindahan semulajadi dan budaya indonesia yang dapat dipelajari disini , ia dapat menjadikan percutian berbulan madu anda yang dapat dikenang dan dinikmati selepas pulang.

7. Sans Francisco, USA



Menikmati gaya kehidupan metropolitan dan serba mewah, Sans Francisco adalah salah satu kota metropolis terbesar didunia. Lokasi ini sesuai bagi anda yang suka berada di tengah keramaian, menghabiskan hari dengan makan masakan tiram di Fisherman Wharf atau berbelanja souvenir di Union Street.Jika tidak, anda boleh pergi ke Inspiration Point di Presidio untuk menyaksikan pemandangan San Francisco Bay kala matahari terbenam yang sangat romantis.
.
Anda bisa juga mengunjungi Muir Woods, sebuah hutan yang romantis yang terletak sedikit di luar kota. Perjalanan  dari Muir Woods kembali ke San Francisco akan memberikan anda kesempatan untuk menikmati pemandangan Golden Gate Bridge yang sangat megah.

6. Honolulu, Hawaii



Hawaii adalah negara yang dikenal karena pantainya indah di mana anda boleh menyaksikan pemandangan matahari terbenam yang sangat memukau. Dengan berbulan madu di Honolulu dan anda akan menemukan kedua hal tersebut, ditambah dengan kehidupan malam yang meriah dan restoran lazat yang anda harapkan dari setiap kota besar. Anda berdua bisa menghabiskan hari dengan berbelanja pakaian, souvenir, dan perhiasan; kemudian berehat menikmati keindahan Waikiki Beach. Bagi pasangan yang suka cabaran, anda berdua bisa mencuba mendaki puncak Diamond Head, sebuah kawah gunung berapi yang sangat besar dan indah. 


5. Barcelona, Sepanyol



Walaupun anda tidak terlalu memahami arkitektur, anda akan kagum melihat rekabentuk surealis Antoni Gaudi dalam bangunan tua yang dapat ditemui di seluruh Barcelona . Contoh yang paling mengagumkan adalah Basilika Sagrada Familia, yang dibina oleh Gaudi selama lebih dari 40 tahun. Setelah puas jangan lupa untuk berjalan di sekitar kedai-kedai dan kafe di Las Ramblas, salah satu jalan paling terkenal Barcelona. 

Cubalah pula untuk pergi ke acara tarian flamenco (salah satu yang paling terkenal adalah Tablao Flamenco Cordobes) dan kemudian berlatih beberapa gerakan tarian indah ini bersama pasangan anda.


4. Roma, Italy



Anda dapat menghabiskan hari-hari bulan madu untuk mengagumi monumen megah seperti Colosseum dan Basilika Santo Petrus. Suasana di Florence sangat terasa "Renaissance",di mana anda akan dikelilingi oleh karya-karya seniman agung seperti Michelangelo dan Botticelli, pada masa di saat kesenian benua Eropa sedang mencapai puncaknya.

Anda juga dapat mengunjungi beberapa air pancut terkenal di kota itu pada malam hari. Jika Trevi Fountain terlalu ramai, anda boleh pergi ke Piazza Navona untuk mengunjungi sebuah air pancut yang konon boleh mengabulkan keinginan anda jika membaling duit syiling ke dalamnya. 


3. New York, USA



Ada tempat-tempat yang tak terhitung jumlahnya yang sangat romantis di New York. Anda boleh melakukan piknik di Central Park, berjalan-jalan di sekitar The Cloisters museum, atau melakukan makan malam romantis di restoran-restoran romantis di wilayah West Village. Ada pula tempat perlancongan terkenal seperti Times Square yang elok dikunjungi. Jika ingin berbelanja, anda bisa melakukannya di daerah perusahaan sepanjang jalan Soho atau bersantai di gedung pencakar langit di Bryant Park. Cubalah pula untuk melakukan perjalanan dari Manhattan ke Brooklyn di Jambatan Brooklyn (anda dapat berhenti di Grimaldi untuk menikmati kelezatan pizza-nya yang terkenal), dan kemudian menikmati pemandangan kota yang menakjubkan dari balkon hotel tempat anda berdua menginap.


2. Paris, France



Paris sering disebut "Kota Cahaya" tempat yang dianggap paling romantis di dunia. Di kota ini anda boleh menikmati minum cafe au lait di bistro yang terletak di jalan-jalan kecil, melakukan window shopping di sepanjang Champs Elysees, dan mengunjungi Basilica Sacre-Coeur untuk menikmati pemandangan kota yang mengagumkan. Tentu saja anda boleh mengunjungi Menara Eiffel, tempat yang menjadi ikon kasih sayang di dunia. 

Berbulan madu di Paris juga bermakna menikmati kebudayaan dan kesenian Eropa, Ia boleh anda lakukan di Centre Pompidou dan menyaksikan berbagai karya klasik di museum Louvre. Di pagi hari, anda boleh berjalan-jalan di sepanjang Seine (sungai yang memotong Paris) dan mengagumi berbagai  pemandangan indah di sepanjang sungai. Cubalah untuk bersantai di Pont Neuf (jambatan tertua di Paris) dan akhiri malam anda dengan mengunjungi salah satu klub jazz terkenal di Paris.


1. Venesia, Itali



Menghabiskan waktu di atas gondola di sepanjang kota Venesia sambil berborak dengan pasangan anda adalah suatu kenangan yang sangat romantis. Memang, kota ini adalah tempat yang sangat ideal untuk berbulan madu. Sebahagian besar kota ini di atas air, membuat anda harus naik gondola untuk menjelajah dari satu tempat ke tempat lain. Jangan lupa untuk mengungjungi tempat perlancongan utama yang menjadi ciri khas kota ini, seperti Piazza San Marco, alun-alun kota, dan Ponte dell 'Accademia (sebuah jambatan yang sangat indah di Grand Canal).

Jika anda merasa penat, anda boleh beristirahat di kafe yang terletak di perhentian kecil sambil menikmati hidangan khas Italia ditemani dengan secangkir capuccino hangat yang akan terasa lebih manis dengan senyuman yang dihadirkan oleh pasangan anda.



References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: