3 Perkara yang Hanya Orang yang Pernah Gagal Faham.

By | 3:17 PM Leave a Comment


1. Tanya Diri Anda dengan Soalan yang Susah.

Bolehkah perniagaan menjadi titik permulaan untuk transformatif diri sendiri? Pengasas laman sosial pendidikan "Dabble", mengatakan "Ianya benar".

Konsepnya mudah, diilhamkan oleh pengasas "Dabble" Erin Hoppman dan Jessica Lybeck memutuskan untuk memulakan laman web yang dipanggil  "30 Days  of Honesty", yang merupakan tahap kronik kepada perjuangan mereka dan akhirnya timbul persoalan yang semua usahawan hadapi iaitu "Adakah perlu teruskan atau menyerah"

Mereka mengatakan "Apa yang anda akan lakukan untuk mempertahankan syarikat anda?" Kejujuran mereka adalah punca mereka melihat cabaran harian dan matlamat mereka dari sudut yang berbeza.

2. Kegagalan Boleh Membawa kepada Sesuatu Lebih Baik.

Menurut Eric Reis, "Pivot" adalah idea yang berjaya untuk usahawan mengubah arah tetapi masih berlandaskan apa yang mereka belajar. Mereka menjadikan pengalaman lepas sebagai panduan untuk masa hadapan. Walaupun, ia boleh membawa anda jauh dari visi asal anda, namun anda akan dapat lihat ianya akan ada kaitan dengan visi anda.

3. Berhenti adalah sesuatu yang sangat susah.

Ada masa berhenti adalah suatu tindakan yang terbaik. Sebagai contoh kes "Image Spark", perpustakaan visual yang dibuat oleh agensi Teehan + Lax, kejayaan pengurusan projek itu telah menyakinkan pasuka Teehan + Lax untuk kembali kepada projek itu dan menjanjikan produk itu berjaya.

Dalam analisis akhir Lax, ianya merupakan suatu kesilapan. "The Field of Dreams" adalah pendekatan untuk pembangunan produk...bina dan mereka akan datang. Mereka percaya 6 minggu seleps pelancaran, mereka akan tahu sama ada mereka terpaksa korbankan sebahagian dari servis mereka demi "Image Spark".

Bagaimana anda boleh mengelakkan diri daripada punca yang mungkin boleh mengagalkan usahawan?

Mungkin anda perlu gagal untuk berjaya, tapi anda boleh belajar untuk gagal yang lebih baik. Rob Kelly, veteran San-Francisco yang menggunakan internet, dia telah bermula dengan memjual, membeli, dan dibeli, walaupun perniagaan die telah bankrap. Dia berkata 5 kesilapan utama usahawan yang gagal telah lakukan. Jika anda mengelak dari kesilapan-kesilapan ini peluang untuk anda berjaya adalah tinggi.

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: