Latest Posts

pickup line



1. "Awak sya nak jam"
 "Jam ape awak"
 "Jambatan ke hati awak lah"

2.  "Alamak!!! Habisss...hilang... mesti Awk yg ambikkan?".
"Ambik apa?".
"Awak dah ambik hati sayaa!"

3. "Awak Nak Tau tak nak tau tak apa beza awak dengan banduan"
Apa?
"Banduan terperangkap dalam penjara, tapi awak terperangkap dalam hati saya" ;)



4. "Awak cuci muka pakai gula eh?"
"Eh tak la, Kenapa..."
"Sebab muka awak nampak manis sangat buat saya."

5. "Saya penat laa.."
"Asal..? Awak bru balik dri workout ka..?"
"Tak de laa..Tpi Saya penat sangat.."
"Awak buat ape yg penat sgt tuu.."
"Saya penat kejar hati Awak..;p"




6. "Awak tak penat ke? "
Tak la...Kenapa?
"Sebab sepanjang hari awak asyik berlegar-legar dalam kepala saya". 

7.  Awak saya sakit lah,
Sakit apa?
Sakit mencintai awak secara diam-diam. :)

8. I Teringin Nak Kepak
Kepak Ayam Ke?
Tak Lah, I Teringin Nak Kepak Kepak Kebom Kebom Dengan You 

9.  Awak kenal tak mana-mana tukang kayu?
Tak Kenapa?
Kerana saya nak pahat nama dan wajah awak di hati saya
Cia cia cia



10. Awak nak tau tak apa beza kepala paip masjid dengan awak
Tak... kenapa...
Kalau kepala paip masjid saya nk ambik wuduk, kalau awak saya nk batalkan wuduk

11. Remember me? I am Joe? Joe who? Joedoh awak.

12. Are you a Malay? Cause you make my air liur malaylay.

13. Girl is your name Wana? Cause i dont wana lose you. 

14.  Girl - is your name Aida? Cause i dah lama jatuh hati pada u



15. K tau x ape beza awk ngan bulan
Apa dia?
Kalau bulan bercahaya kt bumi, awk bercahaya kt hati sya

16. Saya takut lah
Takut apa?
Takut kehilangan awak

17. Tahu tak, Saya sampai sekarang masih belum boleh membaca.
Yeke, Awak nak baca apa?
Baca isi hati awak…

18. Pilih yang kiri atau yang kanan? (Sambil tunjukkan kedua-dua belah tangan yang digenggam)
Hmm… kanan.
Kenapa tak pilih dua-dua saja, ini juga milik awak kan (sambil tunjukkan tangan belah kiri)

19. Awak suka mocha ke kopi?
Waa… dua-duanya saya suka ni.
Tak boleh pilih satu je
Hmm… Saya pilih kopi aja.
Kopi?
Ko Pinang awak dengan Bismillah!

20.  Awak nak minta sesuatu boleh tak?
Mintak apa?
Minta kunci.
Kunci Apa?
Kunci ke pintu hati awak

21.  Kalau awak tutup mata awak nampak apa?
Gelaplah!
Haa..Macam tu lah hidup saya tanpa awak



22. "Ape beza awak dengan HABUK?" 
"Erk? X tau."
"Habuk melekat di mata sy tp awak melekat di hati saya" Cia Cia Cia

23.Awak Tau Tak Kenapa Laut Airnya Masin
Kenapa?
Kerana Manisnya ada pada awak

24. Banyak-banyak bangunan awak nak bina ape?
Tak tau la
Kalau saya nak bina masjid
Kenapa pula?
Sebab saya nak bina masjid untuk kita

25. "Jauh termenung...awak tenung apa tu?"
"Tengah tenung masa depan kita...😍"
chia..chia..chiaa..




27. Awak cuba kira 1 sampai habis...
Ala..tak habis laa...
Haa..macamtu la sayang saya ke awak takkan habis...

28. Saya teringin la nak ada kapal selam
Kenapa Pulak?
Sebab Saya Nak Selami Hati Awak yang dalam tu

29.Awak nak tanya sesuatu boleh?
Tanya apa?
Apa Nama Sebenar awak ye?
Untuk apa
Senang nanti nak sebut bila tok kadi tanya waktu akad nikah

30. Awak kalau lagi marah pukul aja saya, Tapi jangan pukul hati saya,
Kenapa?
Kerana disitu ada awak.




31. "Keep straight Don't belok-belok"
kenapa Dont Belok-Belok
"Sebab saya nak straight ke hati awak"
Cia cia cia

32. "Nama awak Airil ye"
Tak lah, Kenapa?
"Coz i rilly rilly love you" :)

33. "Awak nak tau tak apa beza peti ais dengan awak"
Apa dia?
"Peti Ais sejukkan air, tapi awak sejukkan hati saya" ;)

34. Awak, nak tanya satu soalan laa.. 
Apa? 
Kalau malam-malam kan, kita tutup lampu bilik jadi apa eh? 
Jadi Gelap? 
Macam tu la hari saya tanpa awak :) Cia cia cia 

35. " Awakkkk Tolongggg!!!! "
Kenapa Wak?
"Saya dah jatuh, Terjatuh dalam hati awak"


36. "Nama awak Siapa?"
Nama Saya Eina
"Oh Eina, sata ada tugas untuk awak"
Tugas apa?
"Tolong jaga hati saya" :)

37. Boy, do you like satay?
Cuz I wanna satayy with you forever.

38. Hey girl, I hope you like cats, cuz you're purr-fect for me

39. Nama awak Nani eh? Sebab saya nanikah dengan awak.

 
40.P: Awak, saya nak beli air. L: Air apa? P: Air love you.


41. Awak ni ais ke? Sebab aisee my future with you.

42. Girl, is your name Farra? Cuz I don't wanna be farraway from you.

43. Don't tell me that your name is Dila, sebab I dah dilanda virus cinta you

44. Girl, is your name Bella? Cuz bella you takde I rindu.

45. Malam Tadi Saya Mimpi Hantu
Awak Malam tadi kan saya mimpi hantu..seram sejuk badan saya dibuatnya
Oh awak bertenang je, saya kan selalu berada di hati awak



46. Sejak Kenal Awak Saya Cuma Tahu Satu Musim
Kenapa ye sejak kenal awak ni saya cuma tahu musim di dunia ni hanya satu
Musim Apa?
Musim rindukan awak


47. Ibarat Kucing Dan Tikus
Kalau saya jadi kucing saya harap biarlah awak jadi tikusnya
Eh Kenapa?
Sebab bila saya dapat tangkap cinta wak mesti susah untuk saya lepaskannya!


48. Sejak Kenal Awak Saya Jadi Rajin Belajar
Awak tau tak sejak kenal awak ni saya jadi rajin belajar.
Belajar apa?
Belajar menjadi yang terbaik buat awak

49. Cuba Tengok Botol Besar tu
Cuba tengok botol besar yang kosong tu
ok, kenapa?
walaupun botol tu besar tapi dia tak mampu untuk mengisi rasa cintaku kepadamu


50. Nak Mintak Izin satu Perkara
Awak saya nak mintak izin satu perkara je boleh tak?
Izin Apa?
Izinkan aku mencintai kamu

51. Awak Ni Anak Pertama ye
Awak Ni Anak Pertama Ye?
Eh..Bukan Lah
Tapi Kenapa ya Saya rasa saya sedang jatuh cinta pada pandangan pertama


52. Awak Ni Anak Kedua Ye
Awak ni anak kedua ye?
Eh mana tau?
Tak kisah la anak kedua ketiga keempat yang penting awak tetap yang pertama buat saya

53. Eh Kenapa Duduk Situ
Eh, Kenapa duduk kat situ?
Dah tu, Duduk kat mana?
Duduk di Pelamin menjadi pasangan aku


54. Cuba Awak Tengok Air Pancut
Cuba awak tengok air pancut tu tinggi kan?
Yup tinggi la jugak
Tapi tidak setinggi pancutan cintaku padamu

55. Apa Beza Awak Dengan Bantal
Nak tau tak apa beza awak dengan bantal?
Apa bezanya?
Bantal untuk dipeluk tapi awak untuk dicintai

56. Tadi baru Beli Jam
Tadi aku baru je beli jam, tau tak jam ni aku nak guna untuk apa
untuk Apa?
Untuk aku mengira setiap detik-Detik cintaku padamu

57. Beza Awak Dengan Bunga
apa beza u dengan bunga?
tak tahu
Bunga hanya menghiasi halaman rumah..tapi u menghiasi hati i

58. Mak Ayah Tak Cari Ke
Mak ayah awak takde cari awak ke?
Eh kenapa?
Sebab awak setiap malam hadir dalam mimpi saya



59. Nak Mintak Tolong Boleh?
Weh nak mintak tolong boleh?
Tolong apa?
Tolong pulangkan balik hati aku yang kau dah curi

60. Saya Ada Banyak Sijil Kat Rumah
Awak saya ada banyak sijil kat rumah tau, cuma satu je beluma da lagi,
Sijil apa?
Sijil nikah kita lah


61. Warna Kegemaran Awak
Apa warna kegemaran awak ek?
Tak perlu nak ada warna kegemaran kot sebab saya rasa
awak dah cukup mewarnai hidup saya setiap masa

62. Kena Usaha dalam Masa Terdekat
Wehh Dalam masa terdekat ni saya memang kena usaha!
Usaha apa
Usaha dalam mendapatkan hati awak!

63. Pilih Antara Dua Genggam
Cuba pilih antara dua genggaman tangan ini, 
Ehh..Asal dua dua kosong?
Sebab Tangan ni saya biarkan kosong dan terbuka hanya untuk menyambut cinta awak..


64. Lautan Samudera Dalam Tak?
Weh Lautan samudera dalam tak?
Mesti la dalam
Tapi Tidak Sedalam Cintaku Padamu..

65.
A: Eh awak, awak ni tak penat ke?
B: kenapa ya?
A: Bukan apa, sebab awak tak henti henti berlegar di kepala saya. Cia cia!

66.
A: Saya nak tanya awaklah, sehari ada berapa jam ya?
B: Sehari ada 24 jam awak. Kenapa ya?
A: Haa, 24 jam itu lah untuk awak. Cia cia cia!

67. 
A: Assalamualaikum, boleh tak minta tolong tunjukkan saya jalan shortcut?
B: Jalan shortcut ke mana ya?
A: Jalan shortcut ke hati awak. Cia cia cia!

68. 
A: Awak, awak pernah tak gagal dalam hidup awak?
B: Mestilah ada, tapi kenapa ya?
A: Oh bukan apa, sebab saya tak pernah gagal menyayangi awak. Cia cia!

69.
A: Nak tanya la, awak dulu kerja arkitek ke?
B: Eh taklah. Kenapa ya?
A: Sebab awak dah bina cinta di dalam hati saya. Cia cia cia!

70.
A: Awak, nanti kalau awak nak pindah, beritahu saya tau.
B: Tapi kenapa ya awak?
C: Sebab, ruang di hati saya ni, masih luas untuk awak. Cia cia cia!

71
A: Cuba awak pilih, yang kanan atau yang kiri?
B: Saya pilih kanan.
A: ala, kenapa kanan, kalau kedua duanya milik awak? Cia cia cia!

72. 
A: Aduh, penatnya hari ini.
B: Kenapa awak penat?
A: Ntahlah, tapi saya dah tersesat dalam hati awak hari ini. Cia cia cia!

73
A: You suka iphone?
B: Suka. Kenapa ya?
A: Hehe, i-fon suka you. Cia cia cia!

74
A: Apa beza spiderman dengan awak?
B: Tak tahu, apa bezanya?
A: Oh, spiderman melekat di dinding, awak melekat di hati saya. Cia cia!


75.
A: Awak nak tau tak, apa beza ais krim dengan awak?
B: Apa bezanya?
A: Ais krim dijilat, tapi awak dicintai. Cia cia cia!

76.
A: Alamak! awak ada nampak tak?
B: Awak cari apa? Boleh saya tolong?
A: Erm, saya carik bibit bibit cinta kita. Cia cia cia!

77.
A: Saya teringin sangat nak jadi ketua.
B: Wah, ketua apa ya?
A: Saya nak jadi ketua keluarga kita. Cia cia cia!

78.
A: Eh awak memang pandai jahit ke?
B: Ya, saya dulu belajar kursus menjahit. Kenapa ya?
A: Boleh tak, awak jahit hati kita, biar bersatu? Cia cia cia!

79.
A: Awak, awak nak tau tak apa maksud bahagia?
B: Apa maksud bahagia?
A: Awak dan saya, jadi kita. Cia cia cia!

80.
A: Awak, boleh tak lepas ni, awak panggil saya amin boleh?
B: Tapi kenapa?
A: Supaya saya sentiasa ada dalam doa awak. Cia cia cia!

81.
A: Saya rasa, dah sampai masa la untuk awak tukar kerja.
B: Tapi, nak kerja apa lepas ni?
A: Tiba masa untuk awak tukar kerja jadi suri rumah tangga kita. Cia cia!

82
A: Saya baru balik dari klinik mata. Doktor cakap mata saya sakit.
B: Kenapa awak? Kenapa dengan mata awak?
A: Doktor cakap, dalam mata saya, hanya ada awak. Cia cia cia!

83
A: Awak tau tak, apa beza awak dengan toyol.
B: Toyol? tak tau lah. Apa dia?
A: Toyol tu curi duit, tapi awak, curi hati saya. Cia cia cia!

89.
A. Kalau hujung minggu, awak suka hari sabtu atau ahad?
B: Saya suka hari ahad. Kenapa ya?
A: Kalau begitu, sabtu kita nikah, ahad kita bersanding ya. Cia cia cia!


90.
"Awak nak tahu apa beza saya dengan rumah ni?"
"Apa dia?"
"Bezanya rumah ni boleh lindung awak dari hujan panas dan saya pula boleh lindung awak dari sunyi dan sepi."

91.
"Tinggi betul KLCC tu! Tapi tetap tak boleh lawan dengan ketinggian saya."
"Maksud awak?"
"Setinggi manapun KLCC tetap tak boleh bergerak tapi tingginya saya boleh jalan sebelah awak."

92.
"Patutlah ramai orang tak suka kat tempat ni."
"Eh kenapa pula tak suka?"
"Sebabnya kat sini tiada sebarang perempuan lain yang boleh setanding dengan kecantikan awak"

93.
"Saya tak sihatlah awak."
"Awak sakit kat mana?"
"Saya sakit kat hati sebab dah terkena panahan cinta dari awak."

94.
"Hmmm... Awak dan bunga ni sangat jauh berbeza!"
"Kenapa?"
"Sebab bunga ni tiba masa akan layu tapi awak akan tetap kembang dalam hati saya"

95.
"Nak tahu kenapa daun pisang tu lebar?"
"Kenapa?"
"Supaya bila hujan bolehlah kita jadikan payung untuk jalan bersama"

96.
"Saya betul-betul tak sangka! Sangat-sangat tak sangka!"
"Eh tak sangka apa pulak ni?"
"Saya betul-betul tak sangka awak secantik ni!!!" (sambil renung tepat ke wajahnya)

97.
"Jom!!"
"Nak ke mana?"
"Jom jumpa tok kadi... saya dah tak sabar nak kahwin dengan awak."

98.
"Awak boleh janji satu perkara dengan saya tak?"
"Awak nak saya janji apa?"
"Awak janji yang awak tak akan pandang orang lain selain saya."

99.
"Esok saya nak pergi jauh.... saya dah nekad! Saya nak pergi juga ke sana."
"Awak nak pergi mana?"
"Saya nak pergi jauhhhh ke dalam dasar hati awak dan tak nak keluar lagi sampai bila-bila."

100.
"Awak nak tahu apa samanya awak dengan madu?"
"Apa dia?"
"Awak dan madu sama-sama manisssss...."

101.
"Awak tahu apa beza awak dengan gula?"
"Tak tahu..."
"Gula dapat maniskan kopi yang pahit, awak dapat maniskan hati saya yang tawar."

102.
"Saya takutlah nak jumpa doktor tu.."
"Janganlah takut... saya kan ada..."
"Sebab awak adalah saya jadi makin takut. Saya takut nanti doktor tu jatuh hati kat awak yang cantik ni."


Koleksi Ayat Cinta 1
Cinta tidak boleh dipaksa dan cinta bukan datang dengan sekelip mata. Cinta bagaikan bintang di langit sana. Terlalu banyak yang bercahaya indah tetapi cuma satu yang akan jadi igauan pemujanya.

Koleksi Ayat Cinta 2
Peraturan cinta menyatakan yang kita boleh mencintai sesiapa saja. Kenapa? Kerana cinta itu adalah hak kita. Tak ada orang yang boleh membunuh cinta yang tumbuh walaupun oleh orang yang kita cintai itu! Itu peraturan pertama bercinta!

Koleksi Ayat Cinta 3
Cinta hanya satu perasaan. Jika diupam rasa, sarat emosi, maka bersemi, mekar dan rendanglah ia. Tetapi, jika diabaikan, dibiarkan, pasti akan layu dan kekeringan. Cinta tidak lebih hanya satu perasaan. Jika salah kendali, bisa jadi penyakit.

Koleksi Ayat Cinta 4
Tuhan tahu rasa hati kita. Tuhan dengar keluhan kita. Kalau kita tak lupa dia, dia tak lupa kita. Di tangan dia ada ‘kunci’. Dan, kita ada pilihan sama ada mahu dapatkan kunci itu atau tidak.

Koleksi Ayat Cinta 5
Kadang-kadang, kita terlepas pandang bahawa Allah mengatur segala-galanya. Mungkin Dia mahu kita bertemu orang lain, yang lebih baik untuk kita dan memberikan orang yang lebih baik kepada orang yang kita cintai.

Koleksi Ayat Cinta 6
Rasa terikat, terlalu sayang dan terlalu benci, akan buat jiwa merana.

Koleksi Ayat Cinta 7
Dalam hidup ini, tidak semua yang kita ingini akan kita dapat malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan. Apalagi bila melibatkan perasaan orang lain.

Koleksi Ayat Cinta 8
Kadang-kadang Tuhan turunkan petir dan kilat, kita menangis mencari di mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Tuhan hendak beri kita pelangi.

Koleksi Ayat Cinta 9
Terkadang, kita tidak dapat apa yang kita impikan. Lalu, kita menyalahkan takdir kerana terlalu kecewa. Sedangkan, kita tidak sedar, apa yang kita perolehi adalah lebih baik dari apa yang kita harapkan.

Koleksi Ayat Cinta 10
Sungguh benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya. Tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum kita miliki sampai kita mendapatkannya.

 Koleksi Ayat Cinta 11
Benarkah bahawa percintaan itu sesuatu yang indah? Benarkah setiap pencinta akan terus mengingati kekasihnya walaupun kekasih itu tidak ada buat menemaninya setiap waktu ?

Koleksi Ayat Cinta 12
Dan benarlah kata orang itu cinta itu buta. Cinta itu tidak memerlukan cahaya matahari untuk menyuluh jalan sang pencinta itu walaupun jalan itu amat sukar dan berliku. Cahaya hati dan perasaan sudah cukup untuk menerangi segalanya.





Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 1

Dari mana datangnya cinta? dari SMS turun ke hati     

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 2

Andai kau dapat melihat hatiku   Andai saja kau dapat membaca fikiranku… Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu, Menghiasi hari-hariku… Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku… Cintailah aku dengan kesungguhanmu   

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 3

Kalau I boleh menyusun abjad, I nak letak U dekat dengan I  

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 4

Hello  U ada plaster tak?? I luka teruk sebab jatuh cinta pada U!

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 5
  
Hello  
Aku pencuri! dan aku di sini nak curi hati kau!!! 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 6  

U ni doktor ke? Kaki I terseliuh sebab jatuh cinta pada U ! 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 7  

I nak belanja u gula-gula HACKS  faham tak ertinya?  

H- Hanya
A- Aku
C- Cinta
K- Kau
S -Seorang

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 8  

Luahan Cinta Ibarat Kentut  
ditahan sakit… dilepas malu… dah keluar  fuhhh! Lega!!!

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 9  

Jika kau hidup sehingga 100 tahun   aku hanya ingin hidup hingga 99 tahun kerana aku tak rela hidup tanpa kau  

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 10  

Di bawah ini senarai yg aku tak suka ttg kau  
1  
2  
3… 
4  
Apa nak buat?? Aku suka semuanya ttg kau!
Tekan ke bawah jika kau merinduiku…
Tekan lagi kalau masih rindu  
Lagi…
Lagi…
Masih tekan lagi???
Nampak sangat rindu…
Aku juga sedang merinduimu  

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 11  

Biarlah yang dulu jadi masa laluku, dan kau menjadi masa kini serta masa depanku 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 12  

Kalau cinta ibarat penyakit,aku taknak makan ubat Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 13  

Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja  Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 14  

Aku terasa sesuatu dihatiku   ianya seperti bara yg kecil  Setiap kali aku melihatmu, bara ini menyala dan ia sungguh istimewa kerana AKU CINTAKAN KAU!

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 15  

Apakah kasih sayang perlu diucapkan? Tidak perlu  Lalu kukirim SMS ini padamu, hingga tidak perlu mengucapkannya 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 16  

Andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu  

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 17  

Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu  Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 18  

Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati  bukan hipokrit   bukan cinta palsu  bukan ada kepentingan   Ini adalah cinta tanpa syarat   Aku begitu menyintaimu…

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 19  

Cinta akan hilang jika diambil org  Cinta akan mati jika digenggam rapi  Bagaimana harusku memegangmu? Apa perluku meneruskan atau melepaskan?

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 20  

Betapa indah pun perkataan, tak boleh sama utk menyatakan cintaku padamu  

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 21  

Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu  Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 22  

Cintaku bukan ibarat kertas… Cintaku adalah bara yg sentiasa menyala
dan semakin marak ditiup kerinduan padamu…

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 23  

Jika mencintaimu satu kesalahan   biar aku bersalah  Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demimu  

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 24  

Cinta kita banyak ranjau  Tapi percayalah ia tidak sedikit pun mengurangkan cintaku padamu… Kau adalah insan teristimewa dalam hidupku

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 25  

Aku tak dapat hidup tanpamu… kerana kaulah nyawaku  

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 26  

Jika cinta itu dicukai   aku lah pembayar cukai paling tinggi!

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 27  

Mencintaimu adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku 
Mana mungkin aku melupakanmu seumur hidupku  Kaulah kekasihku yg pertama dan terakhir 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 28  

Air mata kerana sahabat 1 pengorbanan,
Air mata kerana ibu bapa 1penghormatan,
Air mata kerana kekasih 1penyesalan,
Air mata kerana Allah 1 keberkatan 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 29  

Cinta tidak boleh dipaksa dan cinta bukan datang dengan sekelip mata  Cinta bagaikan bintang di langit sana  Terlalu banyak yang bercahaya indah tetapi cuma satu yang akan menjadi igauan pemujanya 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 30  

Kadang-kadang kita terlepas pandang bahawa Allah mengatur segala-galanya  Mungkin dia mahu kita bertemu orang lain, yang lebih baik untuk kita dan memberikan orang yang lebih baik kepada orang yang kita cintai 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 31  

Dalam hidup ini, tidak semua yang kita ingini akan kita dapat malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan  Apalagi bila melibatkan perasaan orang lain 

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 32  

Kadang-kadang Tuhan turunkan petir dan kilat, kita menangis mencari di mana hilangnya matahari  Rupa-rupanya Tuhan beri kita pelangi   

Ayat manis untuk pujuk Isteri / Bini 33  

Sungguh benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita miliki sampai kita kehilangannya suatu hari nanti  Tetapi sungguh benar pula bahawa kita tidak tahu apa yang belum kita miliki sampai kita mendapatkannya 


1. Ambil masa awak , Kalau itu yang boleh buat awak maafkan saya, saya tunggu  selama boleh
saya sayang awak.

2. Hati saya telah hancur di hari saya menyakiti hati awak, hanya kata maaf yang boleh mengubati
hati saya ini. Maafkan saya.

3. Awak nampak hodoh bila marah , dan seksi bila maafkan saya, Tolong maafan saya plz

4. Maafkan saya kerana cemburu , saya takut kehilangan perkara terbaik dalam hidup saya.

5. Saya terlepas pandang tentang perasaan awak hanya untuk saya rasa bahagia , sehingga saya
lupa kebahagiaan saya bergantung kepada kebahagiaan awak.

6. Saya telah tunjukkan kat awak yang saya seorang yang bodoh dengan
melakukan kesalahan pada diri awak . Maafkan saya.

7. Maaf terlupa tentang hari ini , saya rasakan bahagia dengan awak setiap hari
sehingga terlupa akan hari penting hari ini.

8. Saya rindukan gelak tawa dan senyuman bila kita bersama , saya janji takkan buat
perkara itu lagi , sebab saya taknak semua itu jadi memori.

9. Saya bukan meminta maaf kepada awak sebab saya tahu membezakan perkara baik
dan buruk . Saya meminta maaf ini sebab hubungan kita lebih penting dari
ego saya. Saya sayang awak. maafkan saya.

10. Kecewa, patah hati dan kesedihan ini telah membunuh kebahagiaan saya.
sayang, maafkan saya kerana telah melukakan awak. Saya janji ia akan menjadi
perkara terakhir untuk saya lakukan itu lagi.

11.  Maafkan saya kerana ketepikan awak. Bila mana untuk bersama awak adalah
perkara yang saya selalu usahakan sekarang dan selamanya.

12. Sorry dan maaf , perkara yang awak akan lihat saya sebut sehingga awak maafkan saya.
Saya betul-betul minta maaf.

13.  Saya tak sempurna , tapi saya tetap saya , sama macam saya yang awak
kenal dulu.

14.  Saya tahu awak marah tentang satu pekara ini . tapi tolong awak jangan lupa
perkara-perkara yang kita lalui bersama selama ini , segala kenangan indah kita.

15.  saya tahu awak tgh hot, tapi awak akan lagi hot bila awak dah x hot temper kat saya

16. saya sangka saya boleh sendiri , tapi lepas semua ini terjadi saya tak boleh
kalau awak takde, maafkan saya.



Tapi adakah korang tahu “Apakah yang berlaku pada badan kita apabila kita berhenti merokok?” atau “Apakah manfaat yang anda dapat apabila anda berhenti merokok?” dan inilah yang saya ingin kongsikan dengan pembaca semua….. jom baca dan semoga artikel ini boleh menjadi pembakar semangat untuk korang mula berhenti merokok.

Sebenarnya dalam masa 20 minit sahaja anda akan mula merasai manfaat apabila anda berhenti merokok. Dibawah ini adalah kesan atau kebaikan yang akan berlaku di tubuh anda mengikut tempoh masa selepas anda mula berhenti merokok.


20 Minit Selepas Anda Berhenti Merokok

Kesan berhenti merokok akan berlaku dengan serta-merta. Kurang daripada 20 minit selepas rokok terakhir anda, kadar jantung anda akan mula kembali ke tahap normal.

2 Jam Selepas Anda Berhenti Merokok

Selepas dua jam tanpa rokok, kadar denyutan jantung dan tekanan darah akan menurun kepada hampir paras normal. Peredaran di tubuh anda mungkin juga bertambah baik. Hujung jari dan jari kaki anda mungkin mula berasa panas. Gejala-gejala proses pengeluaran nikotin daripada tubuh biasanya bermula kira-kira 2 jam selepas rokok terakhir anda. Gejala awal adalah seperti:

• Keinginan kuat untuk merokok
• Keresahan, ketegangan, atau kecewa
• Mengantuk atau masalah tidur
• Peningkatan selera makan

12 Jam Selepas Anda Berhenti Merokok

Karbon Monoksida yang dilepaskan daripada pembakaran tembakau dan dihidu oleh perokok sebenarnya menjadi toksik kepada badan apabila mencapai tahap yang tinggi dan seterusnya boleh menyebabkan masalah jantung yang serius. Dalam masa 12 jam selepas anda berhenti merokok, Karbon Monoksida di dalam badan anda akan berkurangan ke tahap yang lebih rendah, dan tahap oksigen darah anda meningkat kepada normal.

24 Jam Selepas Anda Berhenti Merokok

Kadar serangan jantung untuk perokok adalah 70% lebih tinggi daripada bukan perokok. Tetapi, percaya atau tidak, hanya dengan satu hari penuh selepas berhenti merokok, risiko anda untuk mendapat serangan jantung akan mula berkurangan.

jom-berhenti-merokok-tips-berhenti-merokok-vitamin4kesihatan-shaklee-bantu-henti-merokok-kesihatan-jantung

48 Jam Selepas Anda Berhenti Merokok

Ia mungkin tidak mengancam nyawa, tetapi merokok akan menumpulkan deria bau dan rasa anda. Anda bernasib baik kerana selepas 48 jam tanpa rokok, saraf anda akan dibaiki semula, dan keupayaan anda untuk bau dan rasa akan dipertingkatkan.

3 Hari Selepas Anda Berhenti Merokok

Pada ketika ini, nikotin akan benar-benar disingkirkan dari tubuh anda. Malangnya, ini bermakna bahawa gejala-gejala penyingkiran nikotin umumnya akan memuncak sekitar masa ini. Anda mungkin mengalami beberapa gejala fizikal seperti sakit kepala, loya, atau kekejangan di samping gejala-gejala emosi yang dinyatakan semasa 2 jam anda berhenti merokok.

Untuk melawan gejala mental, hadiahkan diri sendiri untuk tidak merokok; menggunakan wang anda akan dibelanjakan untuk rokok untuk merawat diri anda untuk sesuatu yang baik.

2 Hingga 3 Minggu Selepas Anda Berhenti Merokok

Selepas beberapa minggu, anda akan dapat untuk menjalankan dan melaksanakan aktiviti-aktiviti fizikal tanpa rasa semput, nafas pendek atau sakit. Ini adalah kerana beberapa proses penjanaan semula yang akan mula berlaku di dalam badan anda; peredaran darah anda akan bertambah baik, dan fungsi paru-paru anda juga akan meningkatkan dengan ketara. Selepas dua atau tiga minggu tanpa merokok, paru-paru anda mungkin mula berasa sihat, dan anda akan mula bernafas lebih mudah. Bagi kebanyakan perokok, gejala hilang kira-kira dua minggu selepas berhenti.

1 Hingga 9 Bulan Selepas Anda Berhenti Merokok

Bermula kira-kira sebulan selepas anda berhenti, paru-paru anda mula dibaiki. Dengan paru-paru yang berfungsi dengan lebih baik dan sihat, batuk dan sesak nafas anda mungkin akan terus berkurangan secara mendadak. Malah untuk perokok tegar, gejala ini akan hilang tidak lebih daripada beberapa bulan selepas berhenti.

Setahun Selepas Anda Berhenti Merokok

1 tahun adalah satu pencapaian yang besar. Selepas setahun tanpa merokok, risiko anda untuk penyakit jantung akan menurun sebanyak 50% berbandingkan apabila anda masih merokok. Mereka yang masih merokok adalah dua kali ganda berkemungkinan untuk diserang penyakit jantung daripada anda.

5 Tahun Selepas Anda Berhenti Merokok

Beberapa bahan  toksik yang dikeluarkan apabila merokok selain daripada Karbon Monoksida akan menyebabkan saluran darah anda menjadi sempit dan akan meningkatkan risiko anda mendapat strok. Selepas 5 hingga 15 tahun bebas daripada asap rokok, risiko anda mendapat strok adalah sama seperti orang yang tidak merokok.

 kandungan-pada-rokok-petua-berhenti-merokok-vitamin4kesihatan-manfaat-berhenti-merokok-shaklee-bantu-henti-merokok

10 Tahun Selepas Anda Berhenti Merokok

Perokok mempunyai risiko yang lebih tinggi berbanding dengan bukan perokok untuk mendapat kanser seperti kanser paru-paru yang merupakan salah satu yang paling berbahaya. Merokok menyumbang 90% kematian akibat kanser paru-paru di seluruh dunia. Ia mungkin mengambil masa 10 tahun, tetapi jika anda berhenti, risiko mati akibat kanser paru-paru akan jatuh kepada separuh daripada perokok. Sepuluh tahun selepas berhenti, risiko kanser mulut, tekak, kerongkong, pundi kencing, buah pinggang, dan pankreas juga akan berkurangan.

15 Tahun Selepas Anda Berhenti

15 tahun selepas anda berhenti merokok akan membawa risiko penyakit jantung kembali ke tahap yang sama sepertimana seseorang yang tidak merokok. Anda tidak lagi akan berada pada risiko yang lebih tinggi daripada biasa untuk pelbagai keadaan seperti serangan jantung, penyakit arteri koronari, aritmia, angina, jangkitan jantung, atau penyakit yang memberi kesan kepada jantung anda.
10. Di tempat ke-10: Renault Dacia Logan berharga USD 9477.

 

  9. Di tempat ke-9: Fiat Pali berharga USD 9242.

 

  8. Di tempat ke-8: Hyundai i10 berharga USD 9096.

 

  7. Di tempat ke-7: Tata Indica berharga USD 8500.


  6. Di tempat ke-6: Chery A1 berharga USD 7340.

 

  5. Di tempat ke-5: Geely HQ SRV berharga USD 5780.

 

  4. Di tempat ke-4: Geely MR berharga USD 5500.

 

  3. Di tempat ke-3: Suzuki Maruti berharga USD 4994.

 

  2. Di tempat ke-2: Chery QQ berharga USD 4781.

 

  1. Di tempat pertama: Tata Nano berharga USD 2497.

1. ASICS Women’s GEL-Nimbus 15 Running Shoe


Kedudukan kasut ini adalah pada kedudukan tertinggi untuk penggunaan latihan harian. Ia sangat ringan dan akan tahan lebih lama dari tempoh hayat jika penjagaannya lebih effisien.

2. Salomon Women’s XR Mission Trail Running Shoe


Ia mempunyai kecekapan yang tinggi. Sistem hentaman kasut mempunyai gaya geseran bebas dimana ianya memberikan keselesaan yang maksimum kepada pemakai. Di dalam kasut ini terdapat "ortholite insole" yang meningkatkan keselesaan, manakala pelindung kaki dan tumit menyediakan perlindungan bebas melecet.

3. ASICS Women’s GEL-Venture 4 Running Shoe


Dengan kasut ini, anda tidak perlu bimbang dengan rasa tidak selesa kerana kasut yang tidak sesuai. Kasut ini mempunyai sintetik kukuh dan juga ringan. Ia mempunyai kusyen dan outsole lasak yang sempurna untuk permukaan yang berbeza. Ia mempunyai bentuk premium dan juga memberikan ketahanan dan responsif utama yang mempunyai berat 25% lebih ringan daripada busa lain.

4. ASICS Women’s GEL Kayano 20


Kasut ini adalah satu pembaharuan yang lebih baik daripada sebelumnya. Ianya memberikan anda keselesaan yang sangat baik dan "breathability". Tali yang juga elastik, membolehkan anda memakai kasut dengan cepat dan mudah .

5. ASICS Women’s GEL-Exalt Running Shoe


Kasut ultra-weight ini menawarkan perjalanan yang seimbang dengan teknologi Axis yang Bendalir untuk membantu pelari neutral. Ia mempunyai reka bentuk dan solyte atas midsole lancar untuk menyediakan keselesaan luar biasa, responsif dan ketahanan. Ia mempunyai pelbagai warna yang cantik dan muda. Ia juga mempunyai tumit 6mm.

6. ASICS Women’s GT-1000 Running Shoe


Satu lagi produk ASIC yang berstandard tinggi yang membawa keselesaan dengan ciri-ciri yang terbaik. Bahagian atas yang mempunyai pembukaan yang membolehkan lebih banyak ruang bernafas yang membuatkan kaki terasa dingin semasa berjalan. Terdapat gel yang menjadikan tumit terasa lebih lembut.

7. ASICS Women’s GEL-Craze TR Cross Shoe


Kasut ini menawarkan paksi anatomi yang terdapat cecair, pemulihan kenyal untuk prestasi yang serba boleh dan ringan dalam berat badan dan sokongan dengan langkah yang responsif. Ia mempunyai sistem kusyen daripada GEL di kaki depan dan kaki belakang yang membolehkan slaid semula jadi ke hadapan apabila latihan, sekali gus menyokong tekanan.

8. ASICS Women’s GT-2000 Running Shoe


Satu lagi kasut ASICS yang menawarkan rasa selesa dan stabil. Kusyen GEL menawarkan penyerapan hentakan untuk tumit dan kaki depan manakala sistem panduan kesan menggalakkan gaya berjalan semula jadi untuk kestabilan dan prestasi tinggi.

9. RYKA Women’s Desire Running Shoe


Bersedia untuk mendapatkan jarak tambahan pada trek anda? Produk dari RYKA adalah tambahan besar kepada longgokan kasut latihan anda. RYKA telah menghasilkan pelbagai produk yang berkualiti. Ia mempunyai jaringan yang diperbuat daripada lapisan sintetik yang menyediakan kestabilan yang besar. Ia mempunyai kolar yang empuk, mempunyai lapisan kain lembut, mendalam flex alur dan reka bentuk slip-on.

10. ASICS Women’s GEL-Cumulus 15 Running Shoe


Produk hebat ini memberikan kepuasan yang tinggi. Ia mempunyai ciri-ciri triathlon tertentu yang menjadikannya selesa pada kaki untuk berjalan pada pelbagai permukaan. Pelapik stoking bantuan dalam saliran kelembapan dan memperbaiki pernafasan. Outsole ASICS Wanita ini diperbuat daripada campuran yang sangat baik dari komponen bukan organik dan organik, terutamanya direka untuk meningkatkan daya tarikan pada permukaan yang basah.