15 Rakan Facebook yang Mungkin akan Dibuang.

By | 11:48 AM Leave a Comment
1. Gangster Papan Kekunci


Orang ini agak lucu tetapi pada satu-satu masa kita mula tertanya dan menyoalkan apa niat sebenar beliau. Beliau agak mengjengkelkan kerana apa yang dia lakukan di Facebook adalah menjengkelkan dan mencari pergaduhan. 


2. Penyebar Cerita



Ini adalah jenis orang yang kita tidak suka di sekolah atau kolej. Dia masih berperangai sama walau di facebook sekalipun. Dia akan menyebarkan Cerita-cerita kepada kawan-kawannya supaya beliau nampak lebih tahu atau yang terawal tahu tentangnya.

3. Si Penggemar Game



Sesetengah orang bermain video game dengan konsol, tetapi beliau suka bermain game applikasi facebook. ia menjadi mengjengkel jika mereka tetap gigih mengajak rakan facebooknya yang lain hampir setiap masa.

4. Keagamaan



Pada asasnya untuk menyebarkan agama tertentu ia adalah perkara yang boleh diterima pakai dan baik. Tetapi kamu mula menyedari mereka menggunakan pendekatan yang sama seperti memperomosikan agama mereka dengan cara membezakan dengan agama lain dan pada akhirnya berbicara tentang keamanan dunia.

5. Para Pembenci



Para pembenci adalah cucuk pasif. Dia tidak semestinya menggunakan kata-kata kotor atau menyerang anda secara langsung, tetapi mereka menunggu sehingga mereka mencari peluang untuk menonjolkan negatif mereka dalam ulasan pada foto yang anda menghantar atau pengumuman penting yang anda buat. 

6. Orang yang Suka Diri Sendiri




Orang seperti adalah paling teruk. Biasanya mereka cuma biasa-biasa sahaja. Dan sentiasa menghabiskan masa mereka dengan mengambil gambar diri sendiri. Dan mereka akan bercerita tentang caption mengenai diri mereka. 

7. Jenis yang Memberi Banyak Maklumat




Mereka yang bangun pada waktu pagi dan memberi ulasan tentang pagi mereka. Dan begitulah ulasan mereka sepanjang pagi , petang dan malam. Lebih teruk jika setiap jam.

8. Jemputan yang Menjengkelkan



Misalnya teman anda berada di luar negara dan atau seberang sabah dan sarawak. tetapi masih menjemput anda ke majlis mereka . Realisitiknya mereka tahu anda tidak akan dapat hadir.

9. Si Pengadu




Pengguna jenis ini tidak pernah gembira. Pelik mengapa mereka perlu berkongsi kisah hidup mereka kepada semua rakan. Memberitahu di Facebook tidak akan membantu anda tetapi membuatkan ia bertambah buruk. Pergi berbincang dengan keluarga anda atau pakar motivasi.

10. Ahli Falsafah




Pengguna Facebook jenis ini agak menjengkelkan kerana merasa orang lain tidak pernah membaca buku-buku sejarah.

11. Orang yang Post Makanan yang Mereka Makan




Walaupun anda seorang chef 5 bintang, tidak bermakna anda perlu memasukkan kesemua makanan anda. Ianya menganggu konsentrasi dan tiada siapa kesah tentang itu.


12. Orang yang Tag Anda disetiap Gambar Mereka




Anda lihat, setiap kali anda di tag ia juga memberitahu dunia dimana anda berada atau pernah berada. Ia agak menganggu privasi dan kadang kala gambar itu memalukan.

13. Para Aktivitis Politik




Ia menarik menjadi ghairah tentang dunia yang anda tinggal dan ia adalah baik bahawa orang seperti ini wujud dan mula membuat kumpulan Facebook untuk mewujudkan kesedaran.  Berikan saya berehat dari semua hal politik yang terdesak, hanya untuk satu hari.

14. Akaun Palsu




Seseorang yang membuat akaun palsu mungkin berbuat demikian kerana dia mahu melihat orang dia tahu dengan manfaat tidak mahu namanya disiarkan. Kemungkinan besar dia bekas teman lelaki atau teman wanita. Ini dipanggil "ugutan" budak-budak.

15. Jurugambar






Jurugambar adalah salah satu bilion atau lebih orang di planet Bumi yang percaya bahawa mereka adalah sarjana dengan lensa dan menghantar pelbagai gambar yang berbeza walaupun orang lain tidak mengambil berat tentangnya; kecuali ibu mereka. Terdapat terlalu ramai jurugambar amatur di Facebook. Ia mungkin terbaik untuk menghilangkan sebahagian daripada mereka, sekurang-kurangnya sedikit.

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: