4 Faktor untuk Anda Dapatkan Kebahagiaan

By | 5:17 PM Leave a Comment

Semakin meningkat umur kita, semakin meningkat keinginan kita untuk merasai " bahagia ". Tidak kira bagaimana kita menentukannya, ia adalah kebahagiaan yang diingini oleh semua manusia didunia ini.

Walaupun kebahagiaan hanya dalam jangka masa pendek, terdapat 4 faktor-faktor asas yang akan membantu untuk menentukan potensi kita untuk jangka panjang dan kebahagiaan yang bermakna, yang merupakan asas untuk kita membina kehidupan yang sihat .

Faktor-faktor ini adalah:

- Bagaimana Anda Rasa
- Bagaimana Anda Lihat
- Cinta Siapa
- Apa yang Anda Percaya

1. Bagaimana Anda Rasa:

Apabila anda rasa baik dari segi mental dan fizikal, anda lebih berupaya untuk menumpukan perhatian pada aspek-aspek lain yang penting dalam hidup anda.

Anda dapat membuat keputusan yang baik untuk anda dan mewujudkan asas yang kukuh dan rasional di mana untuk membina dan merancang kehidupan yang membuat anda bahagia untuk jangka masa panjang. Tetapi apabila terlalu tertekan atau murung, ia bolehmenyebakan segalanya berakhir.

Jadi anda perlu sentiasa gembira dan fokus terhadap apa yang anda ingin capai didalam hidup anda. Dan anda akan memperoleh kebahagiaan tersebut.

2. Bagaimana Anda Lihat:

Tidak semua daripada kita mempunyai kesenangan dari segi kewangan dan mempunya paras rupa yang cantik bukanlah syarat kebahagiaan.

Anda akan jadi lebih baik jika anda melabur masa anda, tenaga dan sumber dalam melakukan perkara-perkara yang memastikan kesihatan yang baik dan mencari masa untuk memupuk aktiviti dan hubungan yang membina keyakinan anda, keberanian dan harga diri. 

3. Yang Anda Suka :

Mereka mengatakan anda tidak boleh tentukan siapa yang anda suka tetapi cuba anda fikir anda boleh!

Jatuh cinta mengambil masa. Ia mengambil masa untuk benar-benar mengenali seseorang dan memutuskan jika orang ini memenuhi kriteria anda. Tetapi dalam era media sosial , talian bercinta di facebook, dan lain-lain media.

Dan apabila anda telah bercinta banyak yang anda perlu korbankan, dari segi kewangan, masa, perasaan dan sebagainya

Oleh itu, ambil masa anda, dan berdoa setiap tindakan yang anda ambil. Ingatlah orang yang anda suka boleh beri kebahagiaan dan juga kesengsaraan.

4. Apa yang Anda Percaya:

Harapan, doa, yakin, positif ... sejauh mana kita memiliki ciri-ciri ini untuk membantu kita menentukan sama ada kita percaya  apa yang terbaik atau yang paling teruk akan berlaku terhadap diri kita.

Jika kita percaya bahawa kita akan menjadi baik sahaja di esok hari, maka baiklah hari kita dan sekiranya kita berfikiran negatif maka negatiflah hari kita. Apa yang anda fikirkan adalah apa yang akan dapat. Oleh itu, teruskan berfikiran positif dan anda akan bahagia di masa hadapan.

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: