15 Robot Terkenal

By | 9:24 AM Leave a Comment
1. R2 - D2 


R2 - D2 , atau Generasi Kedua Robotik Droid Siri-2 , adalah separuh lagi daripada duo robot yang sentiasa ada dengan C-3PO dalam siri Star Wars. R2 berkomunikasi dengan blips dan wisel dan mampu untuk melakukan perkara seperti menjadi projektor hologram.

2. C-3PO


Dari filem Star Wars , C-3PO adalah robot saraf kerana keupayaan untuk bercakap. Dia boleh bercakap dan berkomunikasi lebih enam juta bahasa.

3. Wall-E


Wall-E atau "Waste Allocation Load Lifter Earth-Class", adalah robot utama dalam filem dengan nama yang sama . Wall -E dipertanggungjawabkan dengan tugas pembersihan sampah demi masa depan bumi dan dia telah jatuh cinta dengan robot lain didalam filem tersebut.

4. Optimus Prime


Seperti yang dinyatakan di atas , Optimus Prime adalah seteru dan musuh Megatron dalam siri Transformers. Asalnya dikaitkan dengan Megatron sebagai Orion Pax, ia berpaling menentang Megatron selepas menyedari kejahatan dan menjadi Optimus Prime, pemimpin Autobots.

5. Megatron


Dalam siri Transfromers itu , Megatron adalah pemimpin Decepticons jahat , yang berdepan dengan Optimus Prime dan kumpulannya dari Autobots . Megatron boleh mengubah ke dalam banyak bentuk termasuk senapang , kereta kebal , jet , dan sebuah Porsche.

6. RoboCop


Dalam filem dengan nama yang sama , selepas polis veteran Alex Murphy telah dibunuh, mayatnya dibina semula dalam projek cyborg untuk menangani kadar jenayah yang membimbangkan di bandar ini.

7. Bender


Bender adalah robot pintar bercakap dari siri televisyen animasi Futurama . Walaupun tidak mempunyai ciri-ciri manusia , Bender adalah peminum alkohol, merokok, dan kasanova.

8. HAL 9000


HAL atau Heuristically programmed ALgorithmic computer, adalah komputer yang mengawal Penjelajahan kapal dalam filem 2001: Space Odyssey . HAL 9000 mengawal kapal dan interaksi antara angkasawan tetapi bertanggungjawab kerana membunuh anak-anak kapal ketika mereka cuba untuk menutupnya untuk berfungsi .

9. Astro Boy


Dari siri manga amat popular dan Jepun siri televisyen animasi dengan nama yang sama , Astro Boy adalah robot atom berkuasa dibuat menyerupai Tobio , anak kepada Encik Tenma.

10. Johnny 5


Dari filem Shot Circuit 1986 , Johnny 5 , atau Nombor 5 , adalah robot yang kelima dibuat untuk kegunaan dalam Perang Dingin. Oleh kerana lonjakan kuasa , Nombor 5 telah rosak dan menyebabkan ia bersiar-siar tanpa tujuan sebelum Stephanie mengubahnya dan memasukkan emosi ,dan menukar namanya kepada Johnny 5.

11. The Iron Giant


Dari filem 1999 dengan nama yang sama , The Iron Giant adalah robot yang jatuh dari orbit dan terhempas di pantai Rockwell , Maine , sebelum ditemui oleh seorang budak muda yang bernama Hogarth.

12.  T-1000


Terkenal dalam filem Terminator 2 sebagai Liquid Metal yang disebabkan oleh bentuknya, T -1000 dicipta oleh Skynet untuk Nyahtauliahan T-800 watak Arnold Schwarzenegger dan membunuh John Connor . T -1000 boleh berubah apa-apa bentuk dan boleh mengambil apa-apa bentuk dan juga dapat pulih dengan cepat daripada kerosakan fizikal disebabkan oleh genetik yg meniru-niru poli-aloinya.

13.  ED-209


Penguatkuasaan Droid Siri 209 adalah robot dalam filem Robocop , yang pertama datang bersama dalam tahun 1987. ED-209 merupakan halangan yang bersenjata untuk Robocop yang mempunyai kecenderungan untuk rosak pada masa yang terburuk.

14. KITT



Kitt , yang berdiri untuk Knight Industries Two Thousand , adalah Trans Am yang bercakap  dari siri televisyen terkenal Knight Rider dan David Hasselhoff sebagai Michael Knight . Kitt digunakan oleh Michael dari pelbagai keadaan yang berbahaya dengan kebolehan seperti dapat memandu tanpa pengendali manusia apabila diperlukan .

15. Rosie The Maid


Dari televisyen animasi menunjukkan The Jetsons , Rosie adalah seorang pembantu rumah yang biasanya akan membawa pembersih vakum dan sentiasa memakai pakaian seragam pembantu rumah yg berjumbai ini . Beliau merujuk kepada George Jetson sebagai " Mr. J " .

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: