7 Cara Claim Tuntut MySalam

By | 6:26 PM Leave a Comment
cara claim mysalam

Mysalam adalah program insurans takaful yang ditawarkan oleh Kerajaan Malaysia untuk menyediakan perlindungan kesihatan kepada individu yang memenuhi syarat-syarat tertentu. Berikut adalah cara-cara untuk membuat tuntutan Mysalam:

1 . Pastikan anda memenuhi syarat-syarat kelayakan Mysalam. Anda perlu menjadi warganegara Malaysia berumur antara 18 hingga 55 tahun, dan telah didiagnosakan dengan salah satu penyakit yang disenaraikan seperti kanser, penyakit jantung, atau kerosakan organ utama yang serius.

2 . Daftar masuk ke laman web Mysalam di https://www.mysalam.com.my/ untuk mendaftar sebagai ahli. Pastikan anda mendaftar menggunakan nombor kad pengenalan anda yang sah.

3 . Setelah anda berdaftar sebagai ahli, anda boleh membuat tuntutan dengan mengisi borang tuntutan Mysalam yang boleh dimuat turun dari laman web. Pastikan anda mengisi borang dengan teliti dan memberikan maklumat yang tepat.

4 . Lampirkan dokumen-dokumen sokongan seperti laporan perubatan, bukti pembayaran bil perubatan dan salinan kad pengenalan untuk mempercepatkan proses tuntutan anda.

5 . Hantar borang tuntutan dan dokumen sokongan anda melalui pos atau melalui e-mel seperti yang tertera pada laman web Mysalam.

6 . Anda akan menerima notis tuntutan Mysalam dari pihak takaful dalam masa 14 hari selepas tuntutan anda diterima.

7 . Tuntutan anda akan diproses oleh pihak takaful dan sekiranya tuntutan anda disetujui, bayaran akan dibuat ke akaun bank anda yang sah.

Sekiranya anda memerlukan bantuan atau maklumat lanjut mengenai tuntutan Mysalam, anda boleh menghubungi pusat panggilan Mysalam di talian 1-300-88-8786 atau melalui e-mel di support@mysalam.com.my.

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: