Cara Daftar Sekolah Darjah 1 2024 Di Malaysia

By | 11:03 AM Leave a Comment
Daftar Sekolah Darjah 1
Untuk mendaftar ke Darjah 1 di Malaysia, langkah-langkah yang perlu diambil adalah seperti berikut:

1. Pastikan anak anda memenuhi syarat-syarat kemasukan ke Darjah 1 seperti umur yang ditetapkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia.

2. Cari sekolah rendah yang berdekatan dengan tempat tinggal anda. Anda boleh melihat senarai sekolah-sekolah rendah di laman web Kementerian Pendidikan Malaysia atau bertanya dengan penduduk tempatan.

3. Kunjungi sekolah pilihan anda untuk membuat pendaftaran. Anda akan diminta untuk mengisi borang permohonan dan menyediakan dokumen yang diperlukan seperti sijil kelahiran anak, kad pengenalan ibu bapa dan penyata gaji ibu bapa.

4. Sekiranya terdapat lebih banyak permohonan daripada bilangan tempat yang tersedia, biasanya terdapat proses pemilihan calon. Ini bergantung pada kriteria yang ditetapkan oleh pihak sekolah seperti lokasi, keutamaan untuk anak bekas pelajar, dan sebagainya.

5. Selepas anak anda berjaya diterima ke sekolah, anda perlu hadir ke taklimat pendaftaran yang diadakan oleh pihak sekolah untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang program dan aktiviti sekolah.

6. Sebaik sahaja pendaftaran dilakukan, anak anda akan mula menghadiri sekolah rendah pada tarikh yang ditetapkan oleh pihak sekolah. Pastikan anda memastikan anak anda mempunyai persediaan yang mencukupi seperti peralatan sekolah dan pakaian seragam.

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: