20 Pelakon yang Terlampau Ekstrem Untuk Lakonan Mereka.

By | 2:55 PM Leave a Comment
1. Daniel Day-Lewis


Dalam kehidupan sebenar, dia dikenali sebagai seorang yang menghabiskan masa dan usaha untuk menghayati setiap peranan yang dilakonkan. Sebuah filem di mana Day-Lewis memainkan watak menghidap cerebral palsy. Dalam usaha untuk mengekalkan wataknya, pelakon ini hampir kekal di kerusi rod . Dia telah mencederakan dua tulang rusuknya.

2. Christian Bale


Bale adalah seorang pelakon yang mengambil serius dalam setiap lakonannya. Seperti kebanyakan pelakon, dia tidak mempunyai masalah untuk mengurangkan berat badan untuk menjiwai watak, walaupun agak melampau. Untuk filem 2004 The Machinist, Bale kehilangan 63 Pound pada diet buah-buahan dan kopi untuk memainkan peranan sebagai watak seorang yang kurus melampau.

3. Robert De Niro


Beliau dikenali sebagai legenda dalam bidang lakonan, ianya kerana keberkesanan beliau membawa wataknya. Sebagai contoh penyediaan De Niro untuk watak Jake LaMotta, seorang peninju Itali-Amerika. De Niro dilatih untuk menjadi seorang peninju bersama LaMotta dalam gelanggang dengannya. Beliau berjaya mendapatkan susuk badan seperti seorang peninju. Malah dia memasuki tiga perlawanan tinju dan memenangi dua daripadnya, semuanya demi menghayati wataknya. Selain mendapatkan bentuk badan dan menjadi peninju, De Niro juga terpaksa menaikkan berat badan kepada saiz yang agak besar untuk menggambarkan LaMotta dalam kerjaya tinju beliau.

4. Adrien Brody


Adrien Brody bukanlah seorang yang popular sebelum dia membintangi The piano pada tahun 2002. Dia membintangi filem-filem seperti The Thin Red Line, Born Killers dan Summer Sam . Walaubagaimanapun , pada tahun 2002 beliau telah menerima pelbagai anugerah. Dalam filem The Piano ini , Brody memagang watak Wladyslaw Szpilman, seorang pemuzik Yahudi yang hidup di Warsaw Ghetto semasa hari-hari terakhir pendudukan Nazi semasa Perang Dunia 2. Untuk benar-benar masuk ke dalam wataknya itu iaitu seseorang yang tidak mempunyai apa-apa harta, dia sanggup melepaskan barang kesayangannya dan harta benda termasuk Porsche beliau . Beliau dilaporkan kehilangan teman wanitanya akibat daripada perbuatannya itu.

5. Tom Hanks


Beliau sering melakukan sedikit tambahan untuk watak yang dilakonkan. Peranan Hanks ' dalam Cast Away 2000 ini memerlukan perhatian yang terperinci. Pertama, pelakon itu dikehendaki untuk mendapatkan berat badan sedikit untuk bahagian pertama filem itu. Selepas nahas kapal terbang di pulau itu, penggambaran dihentikan untuk beberapa bulan manakala Hanks tumbuh janggut dan rambutnya. Oleh kerana kebanyakan adegan melibatkan air, lelaki berusia 58 tahun ini banyak menghabiskan masa didalam air dan mendapat jangkitan di kaki beliau pada akhir penggambaran . 

6. Matthew McConaughey


Selain muncul di banyak meliputi majalah dan dalam beberapa cologne dan iklan kereta, Matthew McConaughey telah muncul dalam pelbagai filem. Pada 2013, Texas berusia 45 tahun mengambil peranan Ron Woodroof , individu yang menghidap AIDS yang cuba untuk mendapatkan sekitar sistem untuk mendapatkan ubat untuk orang yang menghadapi penyakit ini . McConaughey kerugian kira-kira £47 untuk memainkan peranan dan anda masih boleh memberitahu dia belum pulih sepenuhnya daripada ia . 

7. Natalie Portman


Sesiapa yang telah mengikuti perkembangan kerjayanya tahu dia boleh menjadi pelakon yang sangat baik. Dalam apa jua keadaan , Portman adalah salah satu pelakon yang memang bersedia untuk bekerja tambahan untuk peranan filem beliau . Untuk memainkan ballerina pada tahun 2010 filem Black Swan , pelakon kelahiran Israel telah melaksanakan rejim harian termasuk lima jam balet , berenang dan merentasi latihan . Semua ini telah dilaksanakan manakala diet harian 1,200 kalori .

8. Heath Ledger


Dilaporkan bahawa untuk membangunkan suara dan kelakuan daripada Joker pembunuhan kejam Gotham ini , Ledger telah mengunci dirinya jauh di dalam bilik hotel selama enam minggu . Malangnya, yang orang menyedari prestasinya hanya selepas kematiannya, Ledger meninggal dunia beberapa bulan sebelum filem itu dikeluarkan . 

9. Jared Leto


Pemuzik yang kini menjadi pelakon Jared Leto telah menikmati kerjaya lakonan sejak awal 1990-an . Filem yang ketara merangkumi The Thin Red Line , Fight Club , American Psycho dan Alexander . Baru-baru ini , beliau telah mendapat perhatian untuk watak seorang wanita trans - gender dengan HIV dan AIDS di Dallas Club. Untuk peranan, pemain berusia 42 tahun itu jatuh berat sebanyak £114 dengan tidak makan. Ia bukan kali pertama pelakon terpaksa drastik menyesuaikan berat badannya . Pada tahun 2007 , Leto digambarkan Mark David Chapman, seorang lelaki yang membunuh John Lennon . Dalam usaha untuk membuat watak realistik yang mungkin, Leto mendapat hampir 70 lbs. dengan mengambil ramuan harian ais krim , sos soya dan minyak zaitun.

10. Tom Hardy


Jika anda pernah menonton Band Steven Spielberg daripada Brothers anda mungkin telah melihat Tom Hardy di awal penampilan pada skrin beliau . Dia askar kurus kering Janovec yang berakhir terbunuh selepas perang berakhir. Sukar untuk mempercayai bahawa kanak-kanak sama kurus menjadi watak-watak yang besar dan berkuasa daripada Charlie Bronson dan Bane di sekitar satu dekad. Kini berusia 37 tahun , Hardy  telah mendapat £42 untuk berat badannya bermain penghuni terkenal Charlie Bronson , banduan yang terkenal dengan kekuatan yang melampau dan perilaku yang luar biasa - dia berjuang Rottweiler dalam pertarungan hadiah sekali . Bronson walaupun dicukur misai dan dihantar kepada Hardy untuk dipakai semasa filem.

11. Pelakon "Saving Private Ryan"


Apabila Saving Private Ryan melanda teater pada tahun 1998 itu merupakan satu perubahan besar-besaran dengan cara perang digambarkan pada skrin . Filem ini mengambil filem perang ke tahap yang baru dengan menunjukkan pertempuran sebagai arena besar hingar , huru-hara , keganasan , ketakutan dan kekeliruan . Sebahagian besar daripada kejayaan filem itu adalah bahawa pelakon ' bertindak ' seperti tentera dan bukannya bintang berpakaian seperti tentera . Ini telah dicapai dengan meletakkan majoriti pelakon yang melalui kem but diketuai oleh Dale Dye , bekas pegawai Kor Marin yang telah dalam pertempuran di Vietnam . Selama 10 hari , pelakon seperti Tom Hanks dan Tom Sizemore hidup dan dilatih di luar dalam pelbagai cuaca , makan makanan dan belajar bagaimana untuk mengendalikan senjata.

12. 50 Cent


50 Cent lebih dikenali dengan kerjaya muziknya, Curtis Jackson telah muncul dalam projek kira-kira dua dozen untuk filem, rancangan televisyen dan permainan video . Salah satu peranan beliau untuk filem 2011 All Things Fall Apart di mana beliau menggambarkan Deon , seorang pemain bola sepak yang akhirnya sakit bertarung kanser. Jackson diketahui sebagai individu yang besar dan berotot . Untuk melihat bahagian seseorang sedang dimusnahkan oleh kanser, pemain berusia 39 tahun itu kemudiannya diet cecair dan dilaporkan berlari di atas treadmill selama sekurang -kurangnya tiga jam setiap hari . Hasilnya adalah bahawa Jackson kehilangan £54 dan kelihatan seperti seseorang yang melawan pesakit.

13. Mickey Rourke


Pada tahun 2008 apabila Rourke mengambil peranan Randy Robinson dalam hit The gusti itu . Ketika itu dia berusia 55 tahun terpaksa masuk ke dalam bentuk sebenar jika sesiapa akan percaya dia sebagai ahli gusti di skrin . Rourke jatuh flab dan memakai £30 otot . Beliau juga dimasukkan ke dalam jam latihan yang agak besar dan pembelajaran untuk menarik 'sebenar ' gusti bergerak.

14. Sylvester Stallone


Setelah hampir 60 tahun, Stallone memilih untuk membangkitkan watak Rocky pada tahun 2006 iaitu Rocky Balboa. Selain semua latihan dan amalan yang anda harapkan , Stallone juga menghadapi mati terhadap kehidupan sebenar peninju Antonio Tarver, yang bermain musuh utama Balboa ini Mason Dixon.

15. Charlize Theron


Dari Devil’s Advocate kepada A Million Ways to Die di Barat, Charlize Theron adalah salah satu pelakon yang paling dikenali hari ini. Bintang Selatan Afrika yang dilahirkan telah memainkan pelbagai peranan tetapi salah satu yang paling mencabar adalah disabitkan pembunuh bersiri Aileen Wuornos. Pelakon ini diperolehi lebih £30 dan mencukur bulu kening semata-mata untuk hidupkan watak tersebut.

16. Tom Cruise


Walaupun tingkah laku Tom Cruise kadang-kadang agak aneh, tetapi dia mampu membawa wataknya dengan cukup baik. Dari "Top Gun" hinggalah "The Last Samurai to Mission : Impossible", filem Cruise sentiasa memberi kepuasan. Dalam filem Collatera, Cruise melakonkan watak pembunuhan upahan. Untuk menghayati watak tersebut dia sanggup menjadi lelaki penghantar "UPS". Dia melakukan rutin menyampaikan barang-barang kepada orang dan kedai-kedai dengan satu matlamat, iaitu berada disekeliling orang ramai tanpa menyedari siapa dia sebenarnya.

17. Vincent D’Onofrio


Watak D'Onofrio ini sepatutnya menonjol dan tidak sesuai dengan dirinya. Watak itu sangat bodoh, lembam dan berfikiran perlahan. Untuk membantu Pyle menekankan 'keunikan' ini D'Onofrio mendapat £70 untuk filem sepanjang tujuh bulan. Walaupun ia mengambil masa sembilan bulan untuk menambah berat badan, namun watak D'Onofrio ini menjadi salah satu daripada watak-watak yang akan diingati.

18. Malcolm McDowell


Filem Stanley Kubrick sentiasa akan ada watak-watak yang aneh. Filemnya pada tahun 1971 iaitu "A Clockwork Orange" turut menimbulkan spekulasi. Watak utama ceritu itu adalah Alex DeLarge yang dimainkan oleh Malcolm McDowell. DeLarge adalah seorang "sociopath" yang dapat kepuasan dari merompak dan merogol orang. Salah satu adegan yang paling ikonik dalam filem melibatkan itu adalah terapi kebencian DeLarge yang memaksa dia menonton adegan keganasan dan rogo. Semasa kejadian, McDowell telah disambungkan kepada peranti yang diletak pada kelopak matanya yang terbuka. Kesan adegan ini mengakibatkan kornea matanya tercalar dan buta sementara.

19. Dustin Hoffman 


Dustin Hoffman adalah salah seorang pelakon yang paling dihormati Hollywood. Pelakon berusia 77 tahun ini telah banyak meraih kejayaan dalam kerjayanya termasuklah Midnight Cowboy, The Graduate, Tootsie dan Rain Man. Untuk Rain Man 1988, Hoffman memenangi Anugerah Akademi untuk watak seorang autistik. Dia berjaya membawa watak itu dengan baik sekali, untuk memainkan watak itu, dia menggunakan pengalamanannya yang pernah bekerja di sebuah institut psikiatri. Dia turut menghabiskan masa selama dua tahun bekerja dan berinteraksi dengan orang autistik.  

20. Demi Moore


Sejak kebelakangan ini, Demi jarang muncul dikaca tv, dia agak aktif pada 1990-an dan awal 2000-an. Walaupun dia jarang muncul, namun dia telah membukti dia telah buat banyak persediaan untuk setiap watak-watak yang dia lakonkan. Pada tahun 1996-filem Striptease, Moore membawa watak penari telanjang, lengkap dengan semua latihan, pentas yang bergerak dan lentuk badan yang sangat sempurna untuk watak itu. Setahun kemudian, dia mengambil watak yang sangat berani dalam GI Jane. Moore sanggup cukur kepalanya semata-mata untuk memenuhi watak tersebut. Malah dia turut mengikuti pelbagai latihan intensif yang diketuai oleh penasihat tentera dan kakitangan SEAL.

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: