100 Koleksi Ayat Pickup Line Terbaik

By | 2:56 PM Leave a Comment
pickup line



1. "Awak sya nak jam"
 "Jam ape awak"
 "Jambatan ke hati awak lah"

2.  "Alamak!!! Habisss...hilang... mesti Awk yg ambikkan?".
"Ambik apa?".
"Awak dah ambik hati sayaa!"

3. "Awak Nak Tau tak nak tau tak apa beza awak dengan banduan"
Apa?
"Banduan terperangkap dalam penjara, tapi awak terperangkap dalam hati saya" ;)



4. "Awak cuci muka pakai gula eh?"
"Eh tak la, Kenapa..."
"Sebab muka awak nampak manis sangat buat saya."

5. "Saya penat laa.."
"Asal..? Awak bru balik dri workout ka..?"
"Tak de laa..Tpi Saya penat sangat.."
"Awak buat ape yg penat sgt tuu.."
"Saya penat kejar hati Awak..;p"




6. "Awak tak penat ke? "
Tak la...Kenapa?
"Sebab sepanjang hari awak asyik berlegar-legar dalam kepala saya". 

7.  Awak saya sakit lah,
Sakit apa?
Sakit mencintai awak secara diam-diam. :)

8. I Teringin Nak Kepak
Kepak Ayam Ke?
Tak Lah, I Teringin Nak Kepak Kepak Kebom Kebom Dengan You 

9.  Awak kenal tak mana-mana tukang kayu?
Tak Kenapa?
Kerana saya nak pahat nama dan wajah awak di hati saya
Cia cia cia



10. Awak nak tau tak apa beza kepala paip masjid dengan awak
Tak... kenapa...
Kalau kepala paip masjid saya nk ambik wuduk, kalau awak saya nk batalkan wuduk

11. Remember me? I am Joe? Joe who? Joedoh awak.

12. Are you a Malay? Cause you make my air liur malaylay.

13. Girl is your name Wana? Cause i dont wana lose you. 

14.  Girl - is your name Aida? Cause i dah lama jatuh hati pada u



15. K tau x ape beza awk ngan bulan
Apa dia?
Kalau bulan bercahaya kt bumi, awk bercahaya kt hati sya

16. Saya takut lah
Takut apa?
Takut kehilangan awak

17. Tahu tak, Saya sampai sekarang masih belum boleh membaca.
Yeke, Awak nak baca apa?
Baca isi hati awak…

18. Pilih yang kiri atau yang kanan? (Sambil tunjukkan kedua-dua belah tangan yang digenggam)
Hmm… kanan.
Kenapa tak pilih dua-dua saja, ini juga milik awak kan (sambil tunjukkan tangan belah kiri)

19. Awak suka mocha ke kopi?
Waa… dua-duanya saya suka ni.
Tak boleh pilih satu je
Hmm… Saya pilih kopi aja.
Kopi?
Ko Pinang awak dengan Bismillah!

20.  Awak nak minta sesuatu boleh tak?
Mintak apa?
Minta kunci.
Kunci Apa?
Kunci ke pintu hati awak

21.  Kalau awak tutup mata awak nampak apa?
Gelaplah!
Haa..Macam tu lah hidup saya tanpa awak



22. "Ape beza awak dengan HABUK?" 
"Erk? X tau."
"Habuk melekat di mata sy tp awak melekat di hati saya" Cia Cia Cia

23.Awak Tau Tak Kenapa Laut Airnya Masin
Kenapa?
Kerana Manisnya ada pada awak

24. Banyak-banyak bangunan awak nak bina ape?
Tak tau la
Kalau saya nak bina masjid
Kenapa pula?
Sebab saya nak bina masjid untuk kita

25. "Jauh termenung...awak tenung apa tu?"
"Tengah tenung masa depan kita...😍"
chia..chia..chiaa..




27. Awak cuba kira 1 sampai habis...
Ala..tak habis laa...
Haa..macamtu la sayang saya ke awak takkan habis...

28. Saya teringin la nak ada kapal selam
Kenapa Pulak?
Sebab Saya Nak Selami Hati Awak yang dalam tu

29.Awak nak tanya sesuatu boleh?
Tanya apa?
Apa Nama Sebenar awak ye?
Untuk apa
Senang nanti nak sebut bila tok kadi tanya waktu akad nikah

30. Awak kalau lagi marah pukul aja saya, Tapi jangan pukul hati saya,
Kenapa?
Kerana disitu ada awak.




31. "Keep straight Don't belok-belok"
kenapa Dont Belok-Belok
"Sebab saya nak straight ke hati awak"
Cia cia cia

32. "Nama awak Airil ye"
Tak lah, Kenapa?
"Coz i rilly rilly love you" :)

33. "Awak nak tau tak apa beza peti ais dengan awak"
Apa dia?
"Peti Ais sejukkan air, tapi awak sejukkan hati saya" ;)

34. Awak, nak tanya satu soalan laa.. 
Apa? 
Kalau malam-malam kan, kita tutup lampu bilik jadi apa eh? 
Jadi Gelap? 
Macam tu la hari saya tanpa awak :) Cia cia cia 

35. " Awakkkk Tolongggg!!!! "
Kenapa Wak?
"Saya dah jatuh, Terjatuh dalam hati awak"


36. "Nama awak Siapa?"
Nama Saya Eina
"Oh Eina, sata ada tugas untuk awak"
Tugas apa?
"Tolong jaga hati saya" :)

37. Boy, do you like satay?
Cuz I wanna satayy with you forever.

38. Hey girl, I hope you like cats, cuz you're purr-fect for me

39. Nama awak Nani eh? Sebab saya nanikah dengan awak.

 
40.P: Awak, saya nak beli air. L: Air apa? P: Air love you.


41. Awak ni ais ke? Sebab aisee my future with you.

42. Girl, is your name Farra? Cuz I don't wanna be farraway from you.

43. Don't tell me that your name is Dila, sebab I dah dilanda virus cinta you

44. Girl, is your name Bella? Cuz bella you takde I rindu.

45. Malam Tadi Saya Mimpi Hantu
Awak Malam tadi kan saya mimpi hantu..seram sejuk badan saya dibuatnya
Oh awak bertenang je, saya kan selalu berada di hati awak



46. Sejak Kenal Awak Saya Cuma Tahu Satu Musim
Kenapa ye sejak kenal awak ni saya cuma tahu musim di dunia ni hanya satu
Musim Apa?
Musim rindukan awak


47. Ibarat Kucing Dan Tikus
Kalau saya jadi kucing saya harap biarlah awak jadi tikusnya
Eh Kenapa?
Sebab bila saya dapat tangkap cinta wak mesti susah untuk saya lepaskannya!


48. Sejak Kenal Awak Saya Jadi Rajin Belajar
Awak tau tak sejak kenal awak ni saya jadi rajin belajar.
Belajar apa?
Belajar menjadi yang terbaik buat awak

49. Cuba Tengok Botol Besar tu
Cuba tengok botol besar yang kosong tu
ok, kenapa?
walaupun botol tu besar tapi dia tak mampu untuk mengisi rasa cintaku kepadamu


50. Nak Mintak Izin satu Perkara
Awak saya nak mintak izin satu perkara je boleh tak?
Izin Apa?
Izinkan aku mencintai kamu

51. Awak Ni Anak Pertama ye
Awak Ni Anak Pertama Ye?
Eh..Bukan Lah
Tapi Kenapa ya Saya rasa saya sedang jatuh cinta pada pandangan pertama


52. Awak Ni Anak Kedua Ye
Awak ni anak kedua ye?
Eh mana tau?
Tak kisah la anak kedua ketiga keempat yang penting awak tetap yang pertama buat saya

53. Eh Kenapa Duduk Situ
Eh, Kenapa duduk kat situ?
Dah tu, Duduk kat mana?
Duduk di Pelamin menjadi pasangan aku


54. Cuba Awak Tengok Air Pancut
Cuba awak tengok air pancut tu tinggi kan?
Yup tinggi la jugak
Tapi tidak setinggi pancutan cintaku padamu

55. Apa Beza Awak Dengan Bantal
Nak tau tak apa beza awak dengan bantal?
Apa bezanya?
Bantal untuk dipeluk tapi awak untuk dicintai

56. Tadi baru Beli Jam
Tadi aku baru je beli jam, tau tak jam ni aku nak guna untuk apa
untuk Apa?
Untuk aku mengira setiap detik-Detik cintaku padamu

57. Beza Awak Dengan Bunga
apa beza u dengan bunga?
tak tahu
Bunga hanya menghiasi halaman rumah..tapi u menghiasi hati i

58. Mak Ayah Tak Cari Ke
Mak ayah awak takde cari awak ke?
Eh kenapa?
Sebab awak setiap malam hadir dalam mimpi saya



59. Nak Mintak Tolong Boleh?
Weh nak mintak tolong boleh?
Tolong apa?
Tolong pulangkan balik hati aku yang kau dah curi

60. Saya Ada Banyak Sijil Kat Rumah
Awak saya ada banyak sijil kat rumah tau, cuma satu je beluma da lagi,
Sijil apa?
Sijil nikah kita lah


61. Warna Kegemaran Awak
Apa warna kegemaran awak ek?
Tak perlu nak ada warna kegemaran kot sebab saya rasa
awak dah cukup mewarnai hidup saya setiap masa

62. Kena Usaha dalam Masa Terdekat
Wehh Dalam masa terdekat ni saya memang kena usaha!
Usaha apa
Usaha dalam mendapatkan hati awak!

63. Pilih Antara Dua Genggam
Cuba pilih antara dua genggaman tangan ini, 
Ehh..Asal dua dua kosong?
Sebab Tangan ni saya biarkan kosong dan terbuka hanya untuk menyambut cinta awak..


64. Lautan Samudera Dalam Tak?
Weh Lautan samudera dalam tak?
Mesti la dalam
Tapi Tidak Sedalam Cintaku Padamu..

65.
A: Eh awak, awak ni tak penat ke?
B: kenapa ya?
A: Bukan apa, sebab awak tak henti henti berlegar di kepala saya. Cia cia!

66.
A: Saya nak tanya awaklah, sehari ada berapa jam ya?
B: Sehari ada 24 jam awak. Kenapa ya?
A: Haa, 24 jam itu lah untuk awak. Cia cia cia!

67. 
A: Assalamualaikum, boleh tak minta tolong tunjukkan saya jalan shortcut?
B: Jalan shortcut ke mana ya?
A: Jalan shortcut ke hati awak. Cia cia cia!

68. 
A: Awak, awak pernah tak gagal dalam hidup awak?
B: Mestilah ada, tapi kenapa ya?
A: Oh bukan apa, sebab saya tak pernah gagal menyayangi awak. Cia cia!

69.
A: Nak tanya la, awak dulu kerja arkitek ke?
B: Eh taklah. Kenapa ya?
A: Sebab awak dah bina cinta di dalam hati saya. Cia cia cia!

70.
A: Awak, nanti kalau awak nak pindah, beritahu saya tau.
B: Tapi kenapa ya awak?
C: Sebab, ruang di hati saya ni, masih luas untuk awak. Cia cia cia!

71
A: Cuba awak pilih, yang kanan atau yang kiri?
B: Saya pilih kanan.
A: ala, kenapa kanan, kalau kedua duanya milik awak? Cia cia cia!

72. 
A: Aduh, penatnya hari ini.
B: Kenapa awak penat?
A: Ntahlah, tapi saya dah tersesat dalam hati awak hari ini. Cia cia cia!

73
A: You suka iphone?
B: Suka. Kenapa ya?
A: Hehe, i-fon suka you. Cia cia cia!

74
A: Apa beza spiderman dengan awak?
B: Tak tahu, apa bezanya?
A: Oh, spiderman melekat di dinding, awak melekat di hati saya. Cia cia!


75.
A: Awak nak tau tak, apa beza ais krim dengan awak?
B: Apa bezanya?
A: Ais krim dijilat, tapi awak dicintai. Cia cia cia!

76.
A: Alamak! awak ada nampak tak?
B: Awak cari apa? Boleh saya tolong?
A: Erm, saya carik bibit bibit cinta kita. Cia cia cia!

77.
A: Saya teringin sangat nak jadi ketua.
B: Wah, ketua apa ya?
A: Saya nak jadi ketua keluarga kita. Cia cia cia!

78.
A: Eh awak memang pandai jahit ke?
B: Ya, saya dulu belajar kursus menjahit. Kenapa ya?
A: Boleh tak, awak jahit hati kita, biar bersatu? Cia cia cia!

79.
A: Awak, awak nak tau tak apa maksud bahagia?
B: Apa maksud bahagia?
A: Awak dan saya, jadi kita. Cia cia cia!

80.
A: Awak, boleh tak lepas ni, awak panggil saya amin boleh?
B: Tapi kenapa?
A: Supaya saya sentiasa ada dalam doa awak. Cia cia cia!

81.
A: Saya rasa, dah sampai masa la untuk awak tukar kerja.
B: Tapi, nak kerja apa lepas ni?
A: Tiba masa untuk awak tukar kerja jadi suri rumah tangga kita. Cia cia!

82
A: Saya baru balik dari klinik mata. Doktor cakap mata saya sakit.
B: Kenapa awak? Kenapa dengan mata awak?
A: Doktor cakap, dalam mata saya, hanya ada awak. Cia cia cia!

83
A: Awak tau tak, apa beza awak dengan toyol.
B: Toyol? tak tau lah. Apa dia?
A: Toyol tu curi duit, tapi awak, curi hati saya. Cia cia cia!

89.
A. Kalau hujung minggu, awak suka hari sabtu atau ahad?
B: Saya suka hari ahad. Kenapa ya?
A: Kalau begitu, sabtu kita nikah, ahad kita bersanding ya. Cia cia cia!


90.
"Awak nak tahu apa beza saya dengan rumah ni?"
"Apa dia?"
"Bezanya rumah ni boleh lindung awak dari hujan panas dan saya pula boleh lindung awak dari sunyi dan sepi."

91.
"Tinggi betul KLCC tu! Tapi tetap tak boleh lawan dengan ketinggian saya."
"Maksud awak?"
"Setinggi manapun KLCC tetap tak boleh bergerak tapi tingginya saya boleh jalan sebelah awak."

92.
"Patutlah ramai orang tak suka kat tempat ni."
"Eh kenapa pula tak suka?"
"Sebabnya kat sini tiada sebarang perempuan lain yang boleh setanding dengan kecantikan awak"

93.
"Saya tak sihatlah awak."
"Awak sakit kat mana?"
"Saya sakit kat hati sebab dah terkena panahan cinta dari awak."

94.
"Hmmm... Awak dan bunga ni sangat jauh berbeza!"
"Kenapa?"
"Sebab bunga ni tiba masa akan layu tapi awak akan tetap kembang dalam hati saya"

95.
"Nak tahu kenapa daun pisang tu lebar?"
"Kenapa?"
"Supaya bila hujan bolehlah kita jadikan payung untuk jalan bersama"

96.
"Saya betul-betul tak sangka! Sangat-sangat tak sangka!"
"Eh tak sangka apa pulak ni?"
"Saya betul-betul tak sangka awak secantik ni!!!" (sambil renung tepat ke wajahnya)

97.
"Jom!!"
"Nak ke mana?"
"Jom jumpa tok kadi... saya dah tak sabar nak kahwin dengan awak."

98.
"Awak boleh janji satu perkara dengan saya tak?"
"Awak nak saya janji apa?"
"Awak janji yang awak tak akan pandang orang lain selain saya."

99.
"Esok saya nak pergi jauh.... saya dah nekad! Saya nak pergi juga ke sana."
"Awak nak pergi mana?"
"Saya nak pergi jauhhhh ke dalam dasar hati awak dan tak nak keluar lagi sampai bila-bila."

100.
"Awak nak tahu apa samanya awak dengan madu?"
"Apa dia?"
"Awak dan madu sama-sama manisssss...."

101.
"Awak tahu apa beza awak dengan gula?"
"Tak tahu..."
"Gula dapat maniskan kopi yang pahit, awak dapat maniskan hati saya yang tawar."

102.
"Saya takutlah nak jumpa doktor tu.."
"Janganlah takut... saya kan ada..."
"Sebab awak adalah saya jadi makin takut. Saya takut nanti doktor tu jatuh hati kat awak yang cantik ni."

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: