Info Tentang Bugatti Veyron Super Sport

By | 5:13 PM Leave a Comment

Bugatti Veyron Super Sport diiktiraf sebagai kereta termahal didunia dengan harga USD 2,6 juta. Kereta ini sendiri dibuat oleh anak syarikat perusahaan Volkswagen AG, Bugatti Automobiles SAS di kilang mereka di Molsheim, Perancis. Nama kereta ini diambil dari nama seorang pelumba dari Perancis, Pierre Veyron yang memenangi 24 hours of Le Mans pada tahun 1939. Kereta ini juga dikatakan sebagai kereta tercepat di dunia untuk Guinness World of Record dengan kepantasan mencecah 431 km/jam.

Mesin bertenaga 1.200 PS dengan torsi 1.500 Nm. Tenaga itu 200 PS lebih besar dari versi Veyron standard. Kereta Bugatti Veyron Super Sport ini mempunyai keunggulan dalam Model "Sang Noir" 431km/jam dan merupakan contoh unik Super Sport yang hanya ada 30 model. Kereta bertenaga mesin delapan liter quad-turbocharged ini mampu menghasilkan tenaga kolosal 200-1.200 bhp yang jelas melebihi standard Veyron. Model ini masuk lini produksi di Molsheim, Prancis dan dipamerkan di Geneva Motor Show tahun ini.

Untuk meraih tingkat aerodinamik yang tinggi, badan keretanya disempurnakan lagi. Penyempurnaan termasuk pada struktur single shell yang semuanya dari karbon. Bahan ini tak cuma membuat berat berkurang, tapi keselamatannya juga terjamin.

Dari penyempurnaan itu, akselerasi 0-100 km/jam dapat dicapai hanya dalam waktu 2,5 detik. Percubaan 0-200 km/jam, hanya memerlukan 7,3 detik,  Dan 0-300 km/jam dicapai dalam waktu 15 detik. Berikut beberapa info dari kereta termahal di dunia saat ini.

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: