33 Contoh Ayat Alergi

By | 2:39 PM Leave a Comment
ayat elergi

1 . Saya mempunyai elergi terhadap bahan-bahan tertentu dalam makanan.
2 . Saya perlu memakai topeng kerana saya mempunyai elergi terhadap debu dan serbuk sari.
3 . elergi membuatkan hidup saya sukar, saya terpaksa mengelakkan beberapa jenis makanan dan persekitaran tertentu.
4 . elergi boleh menjadi sangat mengganggu dan menyebabkan gejala seperti gatal-gatal, ruam dan sesak nafas.
5 . Saya sentiasa membawa ubat elergi di dalam beg saya kerana saya tidak mahu mengalami serangan elergi yang teruk.
6 . Tidak semua orang faham betapa seriusnya elergi boleh menjadi kepada kesihatan seseorang.
7 . elergi bukanlah perkara yang boleh diabaikan, walaupun ia kecil, ia boleh memicu reaksi yang berbahaya.
8 . Jangan salah tafsir reaksi elergi seseorang, ia bukanlah perkara yang boleh dikawal atau diprediksi.
9 . Saya sentiasa berusaha untuk mengelakkan makanan atau persekitaran yang boleh memicu elergi saya.
10 . Walaupun saya mempunyai elergi tertentu, saya masih dapat menikmati hidup dengan berhati-hati.
11 . Saya alergi terhadap serbuk sari dan debu.
12 . Saya tidak boleh makan makanan laut kerana saya alergi terhadap seafood.
13 . Kucing membuat saya bersin dan gatal-gatal kerana saya alergi terhadap bulu haiwan.
14 . Saya mempunyai alergi terhadap telur dan susu.
15 . Saya sentiasa membawa ubat alergi dengan saya jika saya mengalami serangan alergi.
16 . Saya tidak boleh pergi ke ladang bunga kerana saya alergi terhadap serbuk bunga.
17 . Alergi boleh menyebabkan reaksi yang sangat serius dan berbahaya.
18 . Saya memerlukan rawatan perubatan kerana alergi saya terhadap beberapa jenis makanan.
19 . Saya perlu memakai masker apabila saya keluar kerana saya alergi terhadap debu dan polutan udara.
20 . Saya selalu mengelakkan makanan yang mengandungi bahan-bahan yang boleh memicu alergi saya.
21 . Saya selalu memeriksa label makanan sebelum membeli untuk memastikan ia selamat untuk saya makan.
22 . Alergi boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius dan memerlukan penjagaan perubatan.
23 . Saya terpaksa membawa epipen dengan saya setiap masa kerana saya mempunyai alergi yang sangat serius.
24 . Saya tidak boleh memakan kacang kerana saya mempunyai alergi yang teruk terhadapnya.
25 . Saya perlu mengelakkan makanan yang mengandungi pewarna dan pengawet kerana ia boleh memicu alergi saya.
26 . Saya perlu memakai sarung tangan ketika saya membersihkan rumah kerana saya alergi terhadap debu dan bahan pembersih.
27 . Saya perlu memeriksa bahan-bahan dalam kosmetik dan produk penjagaan diri kerana saya alergi terhadap beberapa bahan.
28 . Saya memerlukan bantuan doktor apabila saya mengalami serangan alergi yang teruk.
29 . Alergi boleh menyebabkan gejala yang tidak menyenangkan seperti ruam, gatal-gatal dan kesukaran bernafas.
30 . Saya mempunyai alergi terhadap serbuk debu rumah dan perlu membersihkan rumah dengan lebih kerap.
31 . Saya perlu mengelakkan makanan yang mengandungi susu kerana saya mempunyai alergi terhadapnya.
32 . Saya tidak boleh memakan makanan yang mengandungi kacang tanah kerana saya mempunyai alergi terhadapnya.
33 . Saya sentiasa membawa ubat alergi dengan saya ketika saya pergi melancong.

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: