41 Contoh Bina Ayat Iltizam

By | 6:14 PM Leave a Comment
bina ayat iltizam

1. Saya beriltizam untuk selalu menghormati orang lain.
2. Kami beriltizam untuk menyelesaikan tugasan tepat pada waktunya.
3. Anda harus beriltizam untuk tidak terlambat datang ke kelas.
4. Saya beriltizam untuk tidak merokok lagi.
5. Kami beriltizam untuk menjaga kebersihan kelas.
6. Anda harus beriltizam untuk menghormati guru.
7. Saya beriltizam untuk berbicara dengan sopan santun.
8. Kami beriltizam untuk tidak berbohong.
9. Anda harus beriltizam untuk tidak menipu.
10. Saya beriltizam untuk tidak menggunakan bahasa kesat.
11. Kami beriltizam untuk tidak mencontek dalam ujian.
12. Anda harus beriltizam untuk selalu membayar hutang tepat pada waktunya.
13. Saya beriltizam untuk selalu membantu orang lain.
14. Kami beriltizam untuk mematuhi peraturan sekolah.
15. Anda harus beriltizam untuk tidak berkelahi.
16. Saya beriltizam untuk tidak mencuri.
17. Kami beriltizam untuk berbicara dengan jujur.
18. Anda harus beriltizam untuk tidak berjudi.
19. Saya beriltizam untuk menghargai hak orang lain.
20. Kami beriltizam untuk tidak merusak fasilitas sekolah.
21. Anda harus beriltizam untuk menghargai waktu orang lain.
22. Saya beriltizam untuk selalu belajar dengan tekun.
23. Kami beriltizam untuk tidak membicarakan orang lain di belakang.
24. Anda harus beriltizam untuk tidak mencemari lingkungan.
25. Saya beriltizam untuk selalu memberikan yang terbaik.
26. Kami beriltizam untuk tidak merugikan orang lain.
27. Anda harus beriltizam untuk tidak membuang sampah sembarangan.
28. Saya beriltizam untuk selalu menjadi teladan bagi orang lain.
29. Kami beriltizam untuk tidak melakukan kecurangan.
30. Anda harus beriltizam untuk tidak mengecewakan orang lain.
31. Saya beriltizam untuk tidak menyakiti orang lain.
32. Kami beriltizam untuk selalu membaca buku.
33. Anda harus beriltizam untuk tidak memfitnah orang lain.
34. Saya beriltizam untuk selalu menghargai pendapat orang lain.
35. Kami beriltizam untuk tidak menyalahgunakan kepercayaan orang lain.
36. Anda harus beriltizam untuk selalu memberikan yang terbaik dalam pekerjaan.
37. Saya beriltizam untuk tidak bersikap diskriminatif terhadap orang lain.
38. Kami beriltizam untuk tidak mengganggu ketertiban umum.
39. Anda harus beriltizam untuk selalu mematuhi aturan lalu lintas.
40. Saya beriltizam untuk selalu menjaga keamanan dan ketertiban masyarakat.
41. Kami beriltizam untuk tidak melakukan kekerasan fizik.

References Links

4 Idea Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

  1. Phone Case Custom: Phone Case dengan custom gambar dan nama orang yang anda ingin hadiahkan
  2. Rantai Custom: Rantai Berharga dengan Custom nama orang yang anda sayang
  3. Pen Custom: Pen dengan Custom Tulisan dan Nama orang yang anda ingin hadiahkan
  4. Jam Tangan Custom: Jam Tangan dengan Custom Nama dan tulisan agar si dia sentiasa mengingati anda ketika menggunakannya
Newer Post Older Post Home

0 comments: